Videoklip tasarımında grafik ögelerin işlevleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Kitle kültürünün yeni görsel üretimlerinden biri olan videoklip, önceleri plak tanıtımı olarak görselleştirilirken, bu gün yeni bir endüstri dalına dönüştürülmüştür. `Pandora'nın Gerçeği` isimli videoklip, kadının çağlar boyunca yinelenen sorunsalını konu almış, videoklip tasarımında grafik öğelerin işlevlerini ortaya koymaya yönelik bir çalışmadır. Mekan, çevre düzeni, giysiler, oyuncular ve müzikle oluşturulan atmosfer, kadının tekdüzelikten kurtulamamış, buna karşın bi rey olma savaşını sürdüren yapışım simgelemek amacını vurgulamak için kul lanılmıştır. Videoklip tasarımında, planlar arasındaki ilişkiler ve bütünlük, grafik öğeler aracılığı ile kurulmuştur. Ele aldığımız videoklipte, planlar arası devingenlik dağılımı, renk ve ritm bunu sağlamak amacı ile düşünülmüştür. Video'nun tümünde baskın bir renk gözlenmektedir. Devingenliğin arttığı planlarda renk ögesindeki değişim, sıcak soğuk farkı, ritm aracılığı ile anlatımı güçlendirmek ve olayı bütünlemek amacıyla kullanılmıştır. Kuklalar kızın ilişkilerinin simgesel an latımı olduğu kadar, klipteki grafik öğelerin en belirgin biçimleridir. Kuklalardaki yanma, erime, kırılıp dağılma görsel grafik öğelerdir. Olayların gerilim ve çözümünün simgesel anlatımıdır. Kızın Tekfur Saray'ındaki durağan görüntüleri klibin bütünleyici ve tekdüzeliği vurgulayıcı unsurudur. Gerçekleştirdiğirniz videoklip, bir klibin imgeler dizgesini, görsel ve biçimsel renk, leke ve ritm gibi grafik öğeler aracılığı ile bir bütün algıladığımızı vurgulamaktadır. m SUMMARY Videoclips, one of the new visual products of the mass culture, was once vi ewed as a means of record promotion, bu has become a new line of industry now. The subject of `Pandora's Reality` is the historical problematic of the wo man and it tries to show the functions of the graphic elements in a videoclip de sign. The atmosphere created by the use of the space, environmental ar rangements, costumes, artists and music is used to reflect the woman's struggle to release herself from the monotonyand become an individual. In the design of the videoclip, the relation between the plans and the con sistency is established through the graphical features. This is provided in the vi deoclip through the distribution of the action between the plans, colours and the rhythm. In the whole of the video there is a dominant colour. The change in the co lour between the plans where the action increases and the difference between hot and cold colours are used in order to support the narrative and cobmine the event. Muppets, which are the symbolic reflection of the girl's affairs, are also the most distinctive forms of the graphic elements in the clip. The burning, melting, bre aking and dispersal of the muppets used as visual graphical features, are the symbolic naration of the tension and solution of the events. The still shots of her at Tekfur Sarayı, form the combining element of the clip which emphasizes the monotony. This videoclip shows that we perceive the image, visual and formal system of the clip through graphical elements like colour, spot and rhythm.
Collections