İlkokul öğrencilerinin başarı ve başarısızlıklarında aile faktörü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmanın amacı, ilkokul düzeyindeki öğrencilerin basan ve başarısızlıklarının, sosyal/kültürel ve ekonomik boyutlarda aile ile ilişkisini irdelemektir. örneklem, üst, orta ve alt sosyo-ekonomik yapıda, ilkokul 4. sınıf düzeyinde 16 kız 16 erkek toplam 32 öğrenci ve 32 veliden oluşmuştur. Araştırmanın amacı doğrultusunda veri toplamak için yapılan alan çalışması gözlem, görüşme ve soru kağıdını içermektedir. Araştırmada elde edilen bulgular şu şekilde özetlenebilir; Üst ve orta sosyo-ekonomik düzeydeki aileler çocuklarına daha elverişli yaşam koşullan sağlamakta, çocuklarıyla iletişimleri daha yoğun ve yapıcı olmakta, çocuğun özerkliğine ve gelişimine uygun beklentilerde bulunmakta, çocukta içsel kontrolün gelişimini sağlayacak disiplin teknikleri uygulamakta, çocuğun okuldaki etkinlikleri ile ilgili olup, öğretmeni ile daha sık iletişimde bulunmaktadır. Bu düzeye mensup çocukların okulda çoğunlukla başarılı oldukları bulgulanmıştır. Alt sosyo-ekonomik sınıf ailelerin yaşam koşullan çocuğun zihinsel gelişimine elverişsiz bulunmakta, ebeveynlerin çocukları ile dialogları yetersiz olup, çocukta dışsal denetimin oluşumuna yönelik disiplin teknikleri uygulanmakta, çocuktan beklentileri kendine güven ve özerklik gelişimini engelleyecek nitelikte bulunmakta, öğretmen ile iletişim istenilen seviyede bulunmamaktadır. Nitekim bu aile ortamı ile çocuğun okul başarısızlığı arasında ilişki bulgulanmıştır. nı SUMMARY The purpose of this study is to review the success or failure of the primary school students in relation with family and its social, cultural and economic situation. The sample group consisted of 32 students, 16 boys and 16 girls at the 4th grade of primary school and 32 parents from upper, middle and lower levels of the socio-economic structure. Observations, interview and equiry sheets were used for the study conducted to obtain data relevant to the objective of this study. The findings of this study are summarized hereunder: The families at higher or middle socio-economic levels not only provide better living conditions for their children but also have more intensive and more constructive communication with them and their expectations from their children do not hinder the children's independence and development. Also, they apply discipline techniques that insure internal control in children and are more interested in their activities in school and maintain tighter relations with teachers. It is found out that the children in these groups are more successful in school. The living conditions of the families at lower socio-economic class are not adequate for the mental development of children. Parents' dialogue with their children is insufficient and these parents apply such discipline techniques as lead to external control children and families expectations from them are of such a nature that they obstruct the development of self-confidence and independency in children. Their communication with teachers not at the desired level. As a matter of fact a connection has been found between failure of the children and their family environment.
Collections