Ürün ve süreç değerlendirmesi yapılan öğrencilerin erişi düzeyleri ile ilgili bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmada aynı hedef davranışların kazandırılması için, aynı öğretim yönteminin uygulandığı, Süreç Değerlendirmede kullanılan Davranış Kontrol Listesi, Ürün Değerlendirme de kullanılan Ürün Ayrıntılı Puanlama Anahtarı ve Geleneksel Değerlendirmede kullanılan Sözel dönütün tür ve sayılarına göre oluşturulan grupların erişi düzeyleri, öğrenmenin kalıcılığı ve öğrenmeye harcadıkları süre yönlerinden aralarında farklılıklar olup olmadığı Üzerinde çalışılmıştır. Deneysel yönteme göre yürütülen bu araştırmada, denk kontrol gruplu sontest deseni kullanılmış olup, araştırmanın denekleri Gazi Üniversitesi, Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fa kültesi, Endüstriyel Teknoloji Bölümü, 1991-92 öğretim yılı Elektrik Teknolojisi atelye dersi ikinci sınıf öğrencilerin den random olarak seçilen 90 kişiden oluşmuştur. Bu 90 kişi den 45' i ön Çalışmada kullanılmış, diğer 45 kişi ise Verilerin Toplanmasında kullanılmak Üzere random olarak her gruba 15 'er kişi düşecek şekilde üç gruba ayrılmış ve 15 kişi Davranış Kontrol Listesiyle dönüt verilen süreç Değerlendirme (Deneme 1) grubunu, 15 kişi ürün Ayrıntılı Puanlama Anahtarıyla dönüt verilen ürün Değerlendirme (Deneme 2) grubunu, 15 kişi de Sözel dönüt verilen Geleneksel Değerlendirme (Kont rol) grubunu oluşturmuştur. Araştırmada kullanılan ölçme araçlarının güvenirlikleri varyans analiziyle hesaplanmış, geçerlikleri ise kapsam geçerliği yöntemiyle saptanmıştır.ii Araştırmadan elde edilen bulgular, su şekilde özetlenmiştir : Aynı hedef davranışların kazandırılması için, aynı öğretim yönteminin uygulandığı, süreç Değerlendirmede kullanılan Davranış Kontrol Listesi, ürün Değerlendirmede kullanılan ürün Ayrıntılı Puanlama Anahtarı ve Geleneksel Değerlendirme de kullanılan Sözel dönütün tür ve sayılarına göre oluşturulan gruplar arasında öğrenmenin kalıcılığı yönünden manidar bir farklılık bulunamamış, fakat ulaşılan erişi düzeyleri ve öğrenmeye harcadıkları süre yönlerinden manidar farklılıklar bulunmuştur. Buna göre; erişi düzeyi ve öğrenmeye harcanan süre yönlerinden en başarılı grubun Davranış Kontrol Listesiyle dönüt verilen süreç Değerlendirme grubu olduğu, bu grubu sırasıyla ürün Ayrıntılı Puanlama Anahtarıyla dönüt verilen ürün Değerlendirme grubu ve Sözel dönüt verilen Gelenek sel Değerlendirme grubunun takip ettikleri görülmüştür. Elde edilen sonuçlara göre, bazı öneriler geliştirilmiş tir. İÜ SUMMARY In this research, for the acquirement of the same objec tive behaviours, it has been studied whether or not there are differences from the point of view of the permanence of learning and the time spent for it, and the achievement levels of the groups, to which same teaching methods are applied, which are formed according to the kinds and numbers of the Behaviour Control List used in Process Assessment, the Product Detailed Point Key used in Product Assesssment and the Oral feedback used in Traditional Assessment. In this research which was administrated according to the experimental methods, having used posttest design with equivalent control groups, the subjects of the research were formed by the 90 students who were selected randomly from the second year students of, Electrical Technology Workshop Course, Industrial Arts Education Faculty, Industrial Tech nology Department in 1991-92 academic year. 45 students out of this 90 were used in the pre-working, and the other 45 students were, for gathering the data, randomly divided in to 3 groups each having 15. One formed the Process Assessment group with feedback by the Behaviour Control List (Treatment 1); one formed the Product Assessment group with feedback by the Product Detailed Point Key (Treatment 2) and the other formed the Traditional Assessment group with the Oral feedback (Control). The reliability of the measurement instruments in thisiv research was calculated by analysis of variance method, and the validity of them was determined by the content validity. The findings of this research were: For the acquirement of the same objective behaviours, from the point of view of the permanence of learning, among the groups, to which same teaching methods were applied, which are formed according to the kinds and numbers of the Behav iour Control List used in Process Assessment, the Product De tailed Point Key used in Product Assessment and the Oral feedback used in Traditional Assessment, there could not be found a significant difference but from the point of view of the reached achievement levels and the time spent for learning, there was found significant differences. According to this, from the point of view of the achievement level and the time spent for it, it has been seen that Process Assess ment group with feedback by the Behaviour Control List is the most successful 1 one and the Product Assessment group with feedback by the Product Detailed Point Key follows it ; comparing with these two, the least successfull one is the Traditional Assessment group with the Oral feedback. Some recommendations were developed as a result of the data obtained through this research.
Collections