Paper figures: Fictional identity of characters in John Fowles`s fiction
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İİ TÜRKÇE ÖZET Bu tezin amacı 20. yüzyıldaki en önemli ingiliz romancılarından biri olan John Fowles'un romanlarındaki karakterlerin kurgusal kimliğini `metafiction` (romanın biçimsel özelliklerini yansıtan akım) kuramları çerçevesinde incelemektir. Böyle bir çalışma, John Fowles'un karakterleri üzerinde nasıl ve niçin biçim ve tema açılarından yoğunlaştığını ve yeni tip karakterler yaratımının hangi amaçlara hizmet ettiğini göstermeyi hedeflemiştir. Bu tez Fowles'un tipik karakterlerinin `metafictional` özelliklerine dikkat çeker ve bu sayede Fowles'un `Postmodern` (Batı estetiğinde `çağdaşcılık ötesi` anlamına gelen genel kültürel olgu) akım çerçevesinde İngiliz romanına olan en önemli katkısını gözler önüne serer. Tezin giriş bölümünde, Fowles'un hayatı ve eserleri ve de `metafiction` hakkında genel bir bilgi sunulduktan sonra, Fowles'un romanlarındaki karakterlerin kurgusal kimliğini belirleyen `metafictional` özellikleri etraflıca incelenip, tezin bundan sonraki aşamada tartışacağı konular için bir zemin hazırlanmıştır. Tezin her bölümü sırasıyla Fowles'un şu romanlarını ele almıştır: The Magus. The French Lieutenant's Woman. Daniel Martin. Mantissa ve A Maggot. Bu bölümler karakterlerin kendi kurgusal kimliklerinin farkında olmaları üzerine yoğunlaşır ve karakterlerin kendi kendini yansıtabilen metinler dahilinde yazarınİİİ kontrolüne karşı gelerek özgürlüklerini elde etme çabalarını inceler. Aynı zamanda, bu çalışma, karakterlerin kendi hikayelerini oluşturma çabalarını da ortaya koyar. Bu çaba, Fowles'un romanlarının en belirgin özelliği olan kendi oluşum süreçlerini yansıtma yöntemine dikkat çeker. Dahası, bu bölümlerde ele alınan ve Fowles'un sınırsız anlatım özgürlüğüne verdiği önemi gösteren anahtar nokta karakterlerin çeşitli anlatım olasılıklarıyla oynamalarıdır. Sonuç olarak tez, Fowles'un İngiliz Edebiyatında giderek roman sanatını etkisi altına alan Postmodernizm akımındaki en önemli romancılarından biri olduğunu vurgulamaktadır. iv ABSTRACT The aim of this thesis is to evaluate the fictional identity of characters in John Fowles's fiction within the scope of metafictional theories. By doing so, this study attempts at demonstrating how and why John Fowles experiments with his characters and what purposes his new mode of character construction serve. It points out the metafictional qualities of his characters and therefore, his major contribution to the English Novel within the Postmodern movement. In the Introduction, after a brief survey of general information about Fowles's life and works, and also about metafiction, the metafictional qualities of his characters are explicitly discussed in order to prepare a medium for this thesis' evaluation. The main chapters of this study analyse Fowles's novels, The Magus. The French Lieutenant's Woman. Daniel Martin. Mantissa, and A Maggot in their chronological order. They concentrate mainly on the self-awareness of characters, on their status as fictional artifacts, and discuss their struggle against authorial manipulation in order to achieve their freedom within the boundaries of self-conscious texts. In addition, this study shows the characters' attempts of constructing their own stories thatreflect novels' own creative process which points to the self-reflexive nature of Fowles's fiction. Furthermore, characters' play with narrative variations is another key point which is discussed in the main chapters to demonstrate the importance that Fowles attaches to the narrative freedom. It concludes by showing Fowles as one of the most outstanding novelists of English Literature who experiments with fictional characters for his metafictional ends.
Collections