Elazığ ili kent içi otopark sorununun incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Son yıllarda sosyo ekonomik gelişmişlik beraberinde otomobil sahipliğini artırmaktadır. Kentlerin en önemli sorunlarından biri artan otomobil sahipliği ile beraber trafik tıkanıklığı, gürültü, hava kirliliği, zaman kaybı ve otopark sorunları gibi kent içi ulaşım sorunlarını doğurmaktadır. Bu çalışmada Elazığ kentiçi ulaşım sorunlarından otopark sorunu ele alınmıştır. Çalışma kapsamında Elazığ kentinin otopark ihtiyacı günümüz ve gelecek 20 yıl için hesaplanmıştır. Ayrıca Türk Standardı (TS) 10551 ve 2018 yılında yayınlanan Otopark Yönetmeliği' nde belirtilen esaslar dikkate alınarak çalışmada incelenen otoparkların uygunluğu araştırılmıştır. Çalışma da ayrıca Gazi, Hürriyet ve Vali Fahri Bey Caddelerinde yol kenarı park etütleri yapılmıştır. Yapılan etütlerde yol kenarına park eden taşıtların bekleme süreleri, sayıları iki haftalık süre zarfında gözlemlenmiştir. Gözlemlen sonucunda TS ve yönetmeliklere göre sorunlar tespit edilimiş ve öneriler sunulmuştur.Bu çalışma sonucunda Elazığ'ın mevcut otopark ihtiyacının yapılan hesaplarla yetersiz olduğu tespit edilmiştir. Doğu katlı otoparkı, Hükümet konağı otoparklarının TS ve otopark yönetmeliğine uygun olarak planlandığı belirlenmiştir. Etüdü yapılan diğer otoparklarda ise tasarım hataları gözlenmiştir. Yol kenarı park etütlerine göre Gazi Caddesi üzerinde araçların 30 derece ile park etmesi halinde caddenin park kapasitesinin %22, 45 ile derece park etmesi halinde %64 oranında artacağı belirlenmiştir. In recent years, socio-economic development has increased the ownership of automobiles. One of the most important problems of the cities is the fact that the car ownership, together with traffic congestion, noise, air pollution, waste of time and parking problems, causes urban transportation problems. The aim of this study is to discuss parking problem of Elazig urban transportation problems.Within the scope of the study, the parking need of Elazığ was calculated for the present and next 20 years. In addition, in accordance with the Turkish Standard (TS) 10551 and the principles stated in the Parking Regulation published in 2018, the suitability of the car parks examined in the study was investigated. In addition, roadside parking surveys were conducted in Gazi, Hürriyet and Governor Fahri Bey Streets. During the surveys, the waiting times and the number of the vehicles parked on the roadside were observed over a period of two weeks. As a result of the observations, problems were determined according to TS and regulations and suggestions were presented.As a result of this study, it was found that the existing parking need of Elazığ was insufficient with the calculations made. It has been determined that the Doğu Katlı car park and the Hükümet Konağı car parks are planned in accordance with the TS and car park regulations. Design errors were observed in the other car parks under investigation. According to the roadside studies, if the vehicles are parked at 30 degrees on Gazi Street, the parking capacity of the street will increase by 22% and 64% if it is 45 degrees.
Collections