Anlamlı öğrenme stratejilerinin İngilizce okuduğunu anlamaya etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
m ÖZET Bu araştırmada, anlamlı öğrenme stratejilerinden SQ3R (Survey, Question, Read, Recite, Review) yönteminin İngilizce okuduğunu anlamaya etkisi incelenmiştir. Araştırma, 1994-1995 öğretim yılı, kış döneminde, 19 Mayıs Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi Kimya ve Matematik Bölümle rinde okuyan ikinci sınıf öğrencileriyle iki grupta yürütülmüştür. Öğrenciler deney ve kontrol gruplarına eş olasılıkla (random) atanmıştır. Deney grubunda anlamlı öğrenme stratejilerinden SQ3R yöntemi işe koşulmuş, kontrol grubunda ise geleneksel yöntemle öğretim yapılmıştır. Uygulamaya başlamadan önce gruplara `İngilizce Bilgisi Başarı Testi` uygulanarak grupların bilişsel giriş davranışları açısından denkliği sağlanmıştır. Gruplara, denel işlemden önce, araştırmacı ta rafından geliştirilen `İngilizce Okuduğunu Anlama Testi` öntest olarak verilmiştir. Testlerin güvenirlik katsayıları KR 20 formülü ile elde edilmiştir. Bilişsel giriş davranışlarını ölçen ` İngilizce Başarı Testi` ne ilişkin güvenirlik katsayısı 0.88, ` İngilizce Okuduğu Anlama Testi` ne ilişkin güvenirlik katsayısı ise 0. 84 olarak bulunmuştur. Soruların ölçülmek istenen davranışları yoklayıp yoklamadığı bakımından ve kapsam geçerliği bakımından uzman kanısına başvurulmuş ve %IV 80 uyuşma sağlanmıştır. Denenceleri test etmek üzere `t` testi kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen başlıca sonuçlar şunlar olmuştur: 1. Araştırmanın birinci denencesinin sınanmasından elde edilen sonuçlar incelendiğinde, denel işlemin (SQ3R yönetemi: Survey- tarama-, Question-soru, Read-okuma-, Recite-kendi ifadeleriyle aktarma-, Review - gözden geçirme-.) ; deney ve kontrol gruplarının erişileri arasında anlamlı bir farklılık yarattığı görülmüştür. Elde edilen bulgular, denencede de belirtildiği gibi, deney grubundaki erişinin kontrol grubundaki erişiden anlamlı düzeyde daha yüksek olduğunu göstermiştir. Bu sonuç SQ3R yönteminin, İngilizce okuduğunu anlama açısından, geleneksel okuma yöntemlerine oranla daha etkili olabileceğine ilişkin araştırma sonuçlarını desteklemektedir. 2. Araştırmanın ikinci denencesinin sınanmasından elde edilen sonuçlara göre, SQ3R yönteminin uygulandığı grubun hatırlama düzeyi, yöntemin uygulanmadığı gruba göre anlamlı düzeyde daha yüksek olarak bulunmuştur. Bu sonuç, SQ3R yönteminin, İngilizce metni hatırlama düzeyi açısından, geleneksel okuma yöntemlerine oranla daha etkili olabileceğine ilişkin araştırma sonuçlarını desteklemektedir. V SUMMARY This study aims at analyzing the effects of SQ3R as a mea ningful learning strategy in understanding the texts in English. The research has been carried out on two groups of second year students from the Mathematics and Chemistry departments of the Faculty of Science and Literature of 19 Mayıs University in 1994- 1995 fall semester. The students of both experimental and control groups are assigned randomly. The SQ3R technique has been emplo yed in the experimental group while the control group was left with the conventional method. Prior to the application of the teaching method, a `Profici ency` test has been administered to both groups in order to equalize their cognitive entry behaviors. Again, prior to the experimental pro cess, a `Reading Comprehension Test` as it is developed by the rese archer has also been administered as a pretest. The reliability coeffi- cieny of both tests are set through the KR 20 formula. The reliability coefficiency of the `Proficieny Test` gave 0.88, and the reliability coef- ficiency of the `Reading Comprehension Test` gave the figure 0.84, where both tests were assumed to be measuring out the cognitive entry behaviors. Whether the test items measure the attained infor-VI mation or not and their content validity further checked against the experts' evaluation and positive responses were given towards the tests by the experts, yielding 80% agreement, `t` test has been used to test the hypotheses of the study. The major conclusions of the study are as follows: 1. Testing the first hypothesis, the findings pointed out that application of the SQ3R technique in teaching process provided mea ningful differences in terms of level of achievement of the experimen tal and control groups. As these conclusions point out, SQ3R techni que provides more meaningful and efficient learning in teaching reading skills in English. 2. Testing the second hypothesis, in accordance with the findings of the first hypothesis, in internalizing the meaningful lear ning techniques, the use of SQ3R technique gives significant results, as is also indicated by the meaningful differences achieved between experimental and control groups. This conclusion further suggests that SQ3R is more efficient that the traditional techniques in terms of its effects on storing and retrieving the information learned from the texts.
Collections