İlköğretimde karara katılma öğretmenler kurulu
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Burdur İli merkezindeki ilköğretim kurumlarındaki sınıf öğretmenlerinin, öğretmenler kurulunun işleyişi ve karara katılımın durum, istek, ilgi, yeterlilik boyutlarındaki görüşlerini saptamaktır. Araştırma problemi şöyle ifade edilmiştir: `Sınıf öğretmenleri, öğretmenler kurulunu karara katılma süreci olarak nasıl değerlendirmektedirler?` Araştırma bir alan araştırmasıdır. Araştırmanın evrenini Burdur il merkezindeki ilköğretim kurumlarındaki sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Evreni oluşturan öğretmenlerin 235'ine ulaşılmış ve bunlardan 226'sının doldurduğu anket değerlendirmeye alınmıştır. Araştırmacı tarafından geliştirilen bir anketle elde edilen verilerin çözümlenmesinde istatistiksel teknikler olarak frekans, yüzde, toplamalı yüzde, ortalama, standart sapma, korelasyon, t testi, tek yönlü varyans analizi ve Scheffe anlamlılık testi kullanılmıştır. Araştırmanın bulguları şöyle özetlenebilir: 1. Öğretmenlerin yandan çoğu kurul gündemi konularının `her zaman` duyurulduğunu, kurul gündemi konularını, toplantı öncesi `bazen` tartıştıklarım, kurul gündemine `bazen` konu eklettiklerini belirtmişlerdir. Öğretmenlerin yansı, kurulun ortak sorunları çözmede `her zaman` yardımcı olduğunu, gündem konularında `her zaman` görüşlerini açıklayabildiklerini, üçte ikisi kurulda alman kararların büyük bir kısmının uygulandığım, beşte biri kurul yoluyla okul yönetimine `her zaman` katıldıklarım belirtmişlerdir. Öğretmenlerin yarıya yakını, kurulun yılda üç kez toplanmasını ve toplantıların 2 saat sürmesini, yandan çoğu toplantıları kurulca seçilen başkanınyönetmesini, kararların oyçokluğuyla alınmasını istemektedir. Öğretmenlerin çoğu, velilerin ve öğrencilerin kendilerini ilgilendiren konularda kurula katılmalarından yanadır. 2. Öğretmenlerin, öğretmenler kurulunda karara katılımın boyutlarına ilişkin görüşleri durum boyutunda `az` ve `çok` seçeneği arasında, istek, ilgi, yeterlilik boyutlarında `çok` seçeneği çevresinde yoğunlaşmaktadır. Öğretmenlerin karara katılımın boyutlarına ilişkin görüşleri cinsiyet ve kıdem değişkenine göre anlamlı farklılık göstermemektedir. Müdürlerini demokratik olarak tanımlayanlar, otokratik olarak tanımlayanlara göre karara daha çok katıldıklarını belirtmişlerdir. 3. Karara katılımın tüm boyutları arasında 0.05 düzeyinde anlamlı bir ilişki vardır. The aim of this research is to specify the primary school theachers' ideas about running of theachers council and dimensions of state, wish, interest and proficiency in participation in decision in elementary education institutions of Burdur City. The resarch problem is explained as: ` How do primary school teachers assess teachers' council as a process of participation in decision?` The resarch is a field study. The population of the resarch consist of the teachers in elementary education instutions in Burdur City. 235 theachers of the population was reached, and 226 teachers over 235 was taken into assessment. In analyzing the datums extracted through a questionnaire which was improved by the resarcher, some stastical techniques such as frequancy, percentage, cumulative percentage, mean, correlation, t test, one way analysis of variance, and Scheffe test were used. The findings of the research are summarized below: 1. More than half of the teachers state that they are `always` informed about the council agenda, `sometimes` discuss before the session, and `sometimes` make additions to the agenda. Half of the teachers state that they `always` help with solving the common problems of the council and `always` explain their ideas in the council agenda. Whereas two third of them state that most of the decisions made in the council are carried out, one fifth say that they `always`` participate in school menagament through the council. Almost half of the teachers urge the council to be gathered three times a year and last for two hours. More than half want the council to be administered by aIV principal elected by the council and want the decision to be made according to the vote abundance. Most of the teachers support that students and parents should participate in the council in the subject that concern them. 2. Ideas of teachers about dimensions of participation in decision are between `few` and `much` from point of state dimension. If the dimensions of wish, interest, and proficiency is reckoned, the answers are dense on `much`. Theachers' opinions about the dimension of participation in decisions do not show a significant difference according to sex and experience. It is found that teachers who define their directors as `democratic` participate more in decision making process compare to teachers defining their directors as `autocratic`. 3. Among the whole dimensions of participation in decision, there is a significant correlation on level 0.05.
Collections