Çalışma türünün bellek ölçümleri üzerindeki etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
m ÖZET Bu araştırmanın temel amacı., bellek ölçümleri arasındaki ayrımları belirleyen önemli etkenleri ortaya çıkarmaktır. Bu doğrultuda, çalışma koşulu türü değişkeninin (sadece okuma., fiziksel ipucuyla okuma,, anlamsal ipucuyla okuma, fiziksel ipucundan üretme, anlamsal ipucundan üretme, kontrol) dört farklı bellek ölçümüne (fiziksel ipucuyla hatırlama, anlamsal ipucuyla hatırlama, kelime parçası tamamlama, genel bilgi sorusu cevaplama) ilişkin puanlar üzerindeki etkisi test edilmektedir. Bu dört bellek testi çoklu bellek sistemleri yaklaşımı ile bilgi işleme yaklaşımının kombinasyonunu (episodik ve veri-sürücülüğünde, episodik ve kavram-sürücülüğünde, semantik ve veri-sürücülüğünde, semantik ve kavram- sürücülüğünde) içermektedir. Araştırmaya Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi öğrencilerinden toplam 240 denek (120 kaz, 120 erkek) katılmıştır. Denekler çalışma ve test aşamalarına bireysel olarak tabi tutulmuştur. Araştırmanın tamamında, birbirleriyle değişik biçimlerde eşleten toplam 94 adet kelime çifti kullanılmıştır. Ölçümlerin değerlendirilmesinde, dört ayrı tek yönlü varyans analizi ve Tukey testi teknikleri kullanılmıştır, istatistiksel analiz sonuçlarına göre, çalışma koşulu türü değişkeninin dört farklı bellek ölçümü üzerindeki temel etkisi anlamlı bulunmuştur. Sonuçta episodik ve semantik bellek ayrımının farklı bilgi işleme düzeylerini değişik derecelerde içerdiği deneysel olarak gösterilmiştir. İV ABSTRACT The main purpose of this research is to investigate the memory distinctions and to determine the important factors mat is influencing these distinctions. For this reason, effects of the type of study condition variable (only reading, reading with physical cue, reading with semantic cue, generate from physical cue, generate from semnatic cue, control) on the scores of four different memory measurements (recall with physical cue, recall with semantic cue, word fragmnent completion, answer to general knowledege question) were tested. The measurements include combinations of multiple memory systems approach and information processing approach (episodic and data-driven, episodic and conceptually-driven, semantic and date- driven, semantic and conceptually-driven). A total of 240 subjects (120 female, 120 male) from at Hacettepe University Faculty of Letters, participated in the research. Each subject, underwent study and test stages of the research individually. A total of 94 word pairs have been used in this research. Four different one-way analysis of variance and Tukey test techniques have been used for evaluation of thedata. Statistical analysis, demonstrated that main effects of the type of study condition on four different memory measurements were significant. It has been experimentally shown that episodic and semantic memory distinction involves different processing levels at differing degrees.
Collections