Vaganova bale tekniğinde 4. yıl eğitimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
11 ÖZET Bu çalışma; Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara Devlet Konservatuvan, Sahne Sanatları Bölümü, Bale Anasanat Dalı Yüksek Lisans Sanat Eseri Raporu olarak hazırlanmıştır. Araştırma, Sovyet bale eğitim sisteminin kurucusu Agrippina Vaganova nın (1879-1951); Fransız tekniğinin kol ve vücut hareketlerindeki yumuşaklık ile İtalyan bale tekniğindeki enerjik dans ve ayak kullanımlarını birleştirerek oluşturduğu Vaganova tekniği üzerinedir. Vaganova tekniğinde klasik bale eğitimi; başlangıç, orta ve yüksek eğitim olmak üzere, 8 yıllık bir süre olarak belirlenmiştir. Çalışmanın birinci bölümünde; klasik bale dersini oluşturan barre, orta, allegro ve point bölümlerinin amaçları ile içerikleri konusunda genel açıklamalar yer almaktadır. Araştırmanın ikinci bölümünde; orta eğitimin başlangıcı sayılan 4. yıl eğitiminde öğretilmesi gereken yeni hareketlerin veya daha önceki yıllarda öğretilmiş olan kimi hareketlerin daha ileri aşamalarının tanımı, hareketlerin teknik açıklamaları ve müzikal temponun örnek egzersizlerle kullanımı yer almaktadır. Ill SUMMARY This study has been prepared as a Hacettepe University, Institute of Social Sciences, Ankara State Conservatory, Department of Stage Arts, Ballet Mainart Branch, Master's Degree Piece of Art Report. The study is based on Vaganova technique which was founded by Agrippina Vaganova (1879-1951), founder of the Soviet ballet education system, by combining the softness of the arm and body movements of the French technique with energetic dancing and use of feet of the Italian ballet technique. In vaganova technique, the duration of classical ballet education is 8 years as introduction, intermediate and high level. General description as to the purpose and contents of barre, center, allegro and point sections are given in the frist part of the study. The second part of the study focuses on the new moves or definitions of advanced phases of some moves taught in earlier years, technical explanation of the moves and use of musical rhythm with sample exercises to be taught in the 4 th year which is considered to be the beginning of intermediate level education.
Collections