Dinlediğini anlama becerisini geliştirmede ELVES yönteminin ekisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmada, ilkokul 1. sınıf Türkçe dersinde, dinlediğini anlama becerisinin geliştirilmesinde ELVES yönteminin öğrenme düzeyine ve öğrenmenin kalıcılığına etkisinin olup olmadığı; bu etkinin zekâ bölümü, takvim yaşı, aylık gelir düzeyi, annenin öğrenim durumu ve babanın öğrenim durumuna göre değişip değişmediği incelenmiştir. Araştırma iki grup üzerinde yürütülmüştür. Gruplardan biri kontrol grubu olarak belirlenmiş ve bu grupta geleneksel öğretim sürdürülmüştür. Deney grubunda ise, ELVES yönteminin işlem basamaklarına uygun olarak geliştirilen eğitim durumları uygulanmıştır. Araştırmanın verileri `Temel Kabiliyetler Testi Yaş 5-7` ve Düzey Belirleme Testi kullanılarak; öğrenci karne ve dosyalarına başvurarak elde edilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgular şu şekilde özetlenebilir: 1. İlkokul 1. sınıf Türkçe dersinde, dinlediğini anlama becerisinin geliştirilmesinde ELVES yönteminin uygulandığı gruptaki öğrencilerin öğrenme düzeyleri geleneksel öğretimin sürdürüldüğü gruptaki öğrencilerin öğrenme düzeylerinden anlamlı düzeyde daha yüksektir. 2. Deney grubundaki öğrencilerin öğrenme düzeyinin kalıcılığı ile kontrol grubundaki öğrencilerin öğrenme düzeyinin kalıcılığı arasında bir farklılıkbulunmamıştır. 3. ELVES yöntemi dinlediğini anlama becerisi erişi puanlarını anlamlı derecede yükseltmekte; fakat yüksek, orta ve düşük zekâ bölümlerinde olan öğrencilerin erişileri arasında anlamlı bir fark yaratmamaktadır.4. ELVES yöntemi, büyük, orta ve küçük yaş gruplarında olan öğrencilerin erişileri arasında anlamlı bir fark yaratmamaktadır. 5. ELVES yöntemi, velilerinin aylık düzeyi yüksek, orta ve düşük olan öğrencilerin erişileri arasında anlamlı bir fark yaratmamaktadır. 6. ELVES yöntemi, anneleri üniversite ya da lise mezunu olan öğrencilerle anneleri ilköğretim okulu mezunu olan öğrencilerin erişileri arasında anlamlı birfark yaratmamaktadır. 7. ELVES yöntemi, babaları üniversite, lise ve ilköğretim okulu mezunu olan öğrencilerin erişileri arasında anlamlı bir fark yaratmamaktadır. Ill SUMMARY The purpose of this research is to examine whether the ELVES method has an effect on the level of learning and the permanence of learming in the development of the capability of listening comprehension; and whether this effect is changing according to intelligence, age, monthly income and the education of parents in the first classes of elementary school. The study is carried out on two groups. One of the groups has been determined as a control group and traditional education was continued in this group. But in the experiment group an education suitable for the process steps of the ELVES method was applied to the students. The data of the research is obtained by using `Basic Cpabilities Test-Ages 5-7` and `Level Determining Test`; and by looking at the student cards and files. The research findings are as follows: The learning levels of the students in first class of elementary school Turkish lesson to which the ELVES method is applied in the development of the capability of listening comprehension is quite higher than the students in the group that the traditional education system is applied. No difference could be found between the permanence of the learning levels of the students in the experiment group and the control group.IV The ELVES method rises the achievement grades of the capability of listening comprehension; but it doesînt make an important difference in the achievements of the students that are in the high, middle and low intelligence levels. The ELVES method, does not make an important difference between the achievements of the students in the high, middle and low ages. The ELVES method, does not make an important difference between the achievements of the students which have parents with high, middle and low income levels. The ELVES method, does not make an important difference between the achievements of the students which have mothers educated from universities or high schools and from elementary school. The ELVES method, does not make an important difference between the achievements of the students which have fathers educated from universities, high schools and elementary schools.
Collections