Türkiye`de gençlik ve siyaset: H.Ü. Beytepe Kampüsü örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET `Türkiye'de Gençlik ve Siyaset: H.Ü. Beytepe Kampusu Örneği` adlı bu çalışma, üniversite gençliğinin siyasal eğilimlerini, siyasal kurumlara ilişkin düşüncelerini, siyasal katılım düzeylerim ve demokratik değerlerini; diğer bir deyişle üniversite gençliğinin siyasal kültürünü araştırmak amacıyla yapılmıştır. Çalışmada ortaya konulan veriler, soru kağıdı uygulaması çerçevesinde alan araştırması ile elde edilmiştir. Soru kağıtları, H.Ü. Beytepe Kampüsü'nde bulunan fakültelerden tesadüfi örnekleme tekniği ile seçilen dokuz bölüme devam eden 659 birinci ve son sınıf öğrencilerine uygulanmıştır. Araştırmanın bağımsız değişkenleri olan 'birinci ve son sınıfta bulunma, ailenin gelir düzeyi ile anne-babanın eğitim ve meslek durumlannm'/' siyasal katılım, siyasal eğilimler ile demokratik değerler' olarak belirlenen bağımlı değişkenler üzerindeki etkisi incelenmiştir. Çalışma dört bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın kuramsal çerçevesini oluşturan birinci bölümde; 'gençlik, demokrasi, siyasal katılım ve siyasal kültür' kavranılan üzerinde durulmuş, 'gençlik hareketleri' konusunda da kısa bir açıklama verilmiştir. İkinci bölümde çalışmanın temel yaklaşımı anlatılmıştır. Üçüncü bölümde alan araştırması ile elde edilen bulgular sergilenmiş, sonuç ve değerlendirmeyi içeren son bölümle çalışma tamamlanmıştır. ABSTRACT The study, entitled as `Youth and Politics in Turkey: The Case of H.U. Beytepe Campus,` aims to inquire into political tendencies of university youths, their thoughts about political institutions, their levels of political participation and their democratic values. In other words, the political culture of university youth. The exposed data in this study is obtained from the field-work with questionnaires. The questionnaires are applied to 659 students who are in the first and in the final year of their education, at the nine departments which are selected with random sample method from H.U. Beytepe Campus. The impact of independent variables -to be in the first and in the final year of their education, the level of family's income and mother/father's education and profession- on dependant variables -the political participation, political tendencies and democratic values- are examined. The study consists of four chapters. The first chapter gives the theoretical framework and explains such concepts as 'youth, democracy, political participation and political culture', in addition to preliminary knowledge on 'youth movement'. In the second chapter the approach of the study is explained. The third chapter discussed data that obtained from the field-work. The final chapter included conclusion and evaluation.
Collections