Pas de Deux (ikili dans) de erkek dansçının rolü ve önemi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
II ÖZET Bu çalışma, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Ankara Devlet Konservatuvan, Sahne sanatları Bölümü, Bale Anasanat Dalı Yüksek lisans sanat eseri Raporu olarak hazırlanmıştır. Bu araştırmada ` Bale sanatında Pas De Deux'de kız ve erkek dansçının birlikteliklerini, bu birliktelikteki erkek dansçının önemi ve yeri belirtilmeye çalışılmıştır. Bale sanatının ve bu güne kadar yazılmış tüm bale yapıtlarının en önemli ve göze en güzel gelen devinimlerini oluşturan kısımları hiç kuşkusuz Pas De Deux'lerdir. İki ayrı vücudun ve ruhun tek bir beden, tek bir ruh, tek bir soluk ve de tek bir düşünce durumuna dönüşmesinde en önemli görev erkek dansçıya düşmektedir. Bu beraberlikteki şiirsel akıcılığı sağlayan erkek dansçının, bale tarihi boyunca geçirdiği değişiklikler ve bu günkü durumu belirtilmeye çalışılmıştır. ` Pas de Deux ` ile ilgili doküman bulmakta bir takım güçlüklerle karşılaşılmışsa da bu konuda daha çok öğretmenlerin bilgilerine ve ansiklopedilere başvurulmuştur. Araştırmanın birinci bölümünde Bale Sanatının tarih içindeki gelişmesi, balenin bir sanat durumuna dönüşmesi için yapılan çalışmalar ve önemli katkıları bulunan bazı sanatçılar yer almaktadır. İkinci bölümde de, erkek dansçının Pas De Deux içindeki yeri ve önemi, resimlere baş vurularak anlatılmaya çalışılmıştır. Ill SUMMARY This after graduate study is a statement of the art report propared for the Basic Ballet art Branch of the Stage Arts Department, Ankara State Conservatoire Social Sciences Institute of Hacettepe University. This research is an attempt to stress the place and the significance of the coexistence of male and female dancers and the importance of the male dancers in Pas De Deux in art of ballet. The Pas De Deux and associated movement is obviously the most important and beautiful part of the art of ballet and the ballet composition written for to date. The most important task of the male dancer is to transform two separate bodies into one body, one soul with one breat and one thought. This Theses is an attemp to address the changes in the role of the male dancer who now provides the poetic fluency in this coexistence through the history of ballet to his status to day. Although there are few documentsavabile related ` Pas De Deux `, this research has relied upon the the knowledge of the prefessors and available relevant educational tomes. In the second part the place and importance of theof the male dancer within Pas De Deux is explained throgh drawings. The first part of this research adresses the devfelopment of the art of ballet in history, the works usedin the transformation of ballet into an art and some of the artists who made significant contributions to the art.
Collections