Charlie Chaplin: The evolution of Charlie, the tramp
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Dünyanın en ünlü sinema ustalarından biri olan Charles Spencer Chaplin' in yaratmış olduğu Şarlo, sinemanın en evrensel tipidir. O ufak melon şapka, o dar ceket, bol pantolon ve bastonu ile bir efsane haline gelmiştir. Ancak Şarlo'nun önemi sadece seyirciyi güldürmesinde değildir. Chaplin hicvini Şarlo aracılığıyla seyircisine iletir. O, toplumun kanıksanmış değerlerine başkaldıran, güçsüz ve yoksulun daima yanında yer alan mitsel bir figürdür. Onun başkaldırısı insana karşı değil, acımasız düzene karşıdır. Suçlaması, insanlık dışı bir toplumun orman yasasına yöneliktir. Bu suçlama, bu karşı savaş, yavaş yavaş biçimlenerek Asri Zamanlar (1936) ve Diktatör (1940) Alimleri ile iyice açığa kavuşur ve sonunda Monsiuer Verdoux (1947) ile en uç noktaya ulaşır. Şarlo'nun gelişmesi doğal olarak Chaplin'in toplumsal ve siyasal dünya görüşünün derinlik kazanmasına bağlıdır. Chaplin'in değişen dünya görüşü dönüşümlü olarak sanatım ve Şarlo'yu etkiler. Canlandırdığı kahraman, zaman içinde değişir. Sevecen, çocuksu ve hareketli kişiliği, daha trajik, daha hüzünlü ve daha alaycı bir hal alır. Şarlo'nun karakterinin evrimi ile birlikte Chaplin'in komedi tarzı da değişir. Slapstick türü komediden kara mizaha bir geçiş gözlemlenir. Bu çalışma Chaplin'in Şarlo tiplemesini incelemekte, ve Şarlo'nun zaman içindeki değişim ve gelişimini göstermektedir. Şarlo'nun evrimine paralel olarak Chaplin'in değişen komedi anlayışı ve tarzıda incelenmektedir. İH ABSTRACT Charles Spenser Chaplin is one of the world's most famous cinema artists. He has had a tremendous effect in making motion picture the art form it is today. With his derby hat, his tight jacket, baggy pants and his bamboo cane, Charlie, the Tramp has become a universal icon. The Tramp's significance, however, lies not only in his ability to make his viewers laugh, but in the fact that Chaplin makes his social criticism through this character. The Tramp is a mythic figure who defies the norms and conventions of the society. His defiance is not against man. It is against the merciless and hostile `System.` He blames the laws which are inhuman and unjust. This accusation, this battle becomes evident in Modern Times (1936) and The Great Dictator (1940), and it reaches its peak in Monsieur Verdoux (1947). As Chaplin's political consciousness and world views developed, so did his screen persona, Charlie. His tender and child-like nature became bitter and cynical. With the evolution of the Tramp, there is also a change in Chaplin's comedy. This is a transition from pure slapstick to dark comedy. This study explores the many-sides that make up Chaplin's screen persona, and it examines the Tramp's process of evolution. Parallel to this, it studies Chaplin's altering style of comedy, his transition from short to full-length films, and his shift from silent films to sound pictures.
Collections