Yetiştirme yurtlarında kalan öğrencilerin grup sorumlularından aldıkları desteğin bazı değişkenler açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, yetiştirme yurtlarında kalmakta olan öğrencilerin grup sorumlularından algıladıkları sosyal destek düzeyleri bazı değişkenler açısından incelenmiştir. Araştırma, 2000-2001 eğitim-öğretim yılı güz döneminde, yetiştirme yurtlarında kalmakta olup ilköğretim ya da ortaöğretim kurumlarına devam eden 524 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın bağımlı değişkeni olan `sosyal destek`in ölçülebilmesi için Yıldırım (1997) tarafından geliştirilen `Algılanan Sosyal Destek Ölçeği`, bağımsız değişkenlere ilişkin bilgilerin toplanması için de araştırmacı tararından hazırlanan `Kişisel Bilgi Formu` kullanılmıştır. Verilerin çözümlemesinde, bağımsız değişkenler iki grupta toplanarak Çok Yönlü Varyans Analizi (ÇYVA) uygulanmıştır. ÇYVA sonucunda F değeri anlamlı bulunan değişkenlere ilişkin grupların ortalamaları arasındaki farklar Newman-Keuls ile test edilmiştir. Ortalamalar arasındaki farkın anlamlılık kontrolü için hata payı en çok.05 olarak alınmıştır.Araştırmada elde edilen bulgular şöyle özetlenebilir: Yetiştirme yurtlarında kalan öğrencilerin cinsiyet, kendilerini yalnız hissetme, akademik başarı, sosyal etkinliklere katılma, grup sorumlusundan memnuniyet, özel sorunlarım paylaşma ile diğer grup sorumluları ile ilişkilerinde kendilerini rahat hissetme dereceleri değişkenlerine göre grup sorumlusundan aldıkları destek düzeyleri manidar olarak farklı bulunmuştur. Yetiştirme yurtlarında kalan öğrencilerin yaş grubu, yurda nereden geldiği, karşı cinsten arkadaşının olup olmaması, aile, akraba ve yakınlarının yanma gidip gelmesi, ziyaretçi gelme sıklığı, yetiştirme yurdunda kaldığı süre, kaldığı yetiştirme yurdu dışında arkadaş grubunun olup olmaması, yurttaki arkadaşlarından memnuniyet dereceleri, kaldıkları yurttan memnuniyet, grup sorumlusunun kılık-kıyafete müdahele etmesi, aynı grup sorumlusu ile birliktelik süresi, grup sorumlusunun branşı ve hizmet süresi değişkenlerine göre grup sorumlusundan aldıkları destek düzeyleri manidar olarak farklı bulunmamıştır. Elde edilen bulgular literatür ışığında tartışılmış ve bu bulgular doğrultusunda, gelecekte yapılabilecek araştırmalarla ilgili ve yetiştirme yurtlarında psikolojik danışma ve rehberlik uzmanları ile grup sorumlusu personelin çalışmalarım nasıl düzenleyebileceklerine yönelik öneriler sunulmuştur. In this research, perceived social support level of the students, living in orphanoge, from their group teachers were investigated according to some selected variables. The research was conducted on a randomly selected sample of 524 orphans students, in the fall term of 2000-2001 academic year. The data on dependent variables `social support` were gathered by `Perceived Social Support Scale` which was developed by Yıldıran (1997), and the data for in independent variables were collected by `Personal Information Form` which was developed by the researcher. Multiple Variance Analysis (ANOVA) was used for the data analysis. The signifance levels between groups according to F values were tested by Newman-Keuls Test. The signifance level was accepted as.05 all statistical analysis. The results about significant differences among groups is given below. There are significant group differences between perceived social support from group teacher and, gender, loneliness, accedemic succes, social activity, satisfaction from group teacher, sharing personel problems, level of self comfort.IV The results about nonsignificant differences among groups is given below. Nonsignificant group differences is found between, perceived social support level and age group, origin of living place, having friends from opposite sex, family, family visits, density of having guests, the period of living orphanage, having friends out of orphanage, the level with orphan friends, the level of satisfaction from orphanage, the level supervision to apperange of students, the period of work to group teacher and group teachers background. The results were discussed in the light of existing literature, recommendations were made for future research and counselors, social workers and group teachers who are working with orphans.
Collections