Der Einsatz des kreativen schreibens im Daf-unterricht zur förderung der schreibfertigkeit von Türkischen studierenden
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışmanın konusunu `Yaratıcı Yazma İlkelerinin ve Yöntemlerinin` Almanca dil dersinde uygulanması ve bu yöntemler sayesinde öğrencilerin yazma yetilerinin geliştirilmesi oluşturuyor. Çağdaş gelişmeler doğrultusunda yazma becerisi yeni kullanım alanları kazanmış, daha açık bir anlatım sayesinde işlevini yitirmemiş, tersine insanlar arası, toplumlar arası ve kültürler arası iletişimdeki işlevi güçlenmiştir. Yazma etkinliği, gelişen yeni iletişim koşullan içerisinde kendini gerçekleştirebilecek yeni yöntemler ve metotlar geliştirmiş ve böylece `Yaratıcı Yazma` kavramı ortaya çıkmıştır. Araştırmanın ilk altı bölümünü `Yaratıcı Yazma` konusuyla ilgili teorik bilgiler oluşturmaktadır. Teorik açıklamalardan sonra ders uygulamalarına yer verilmektedir. Çalışmanın ikinci bölümünde kavram açıklaması üzerinde duruldu. `Yaratıcılık`, `Yaratıcı Yazma` ve `Geleneksel Yazma Dersi` kavramlarına açıklık getirilmeye çalışıldı. Yaratıcılığın bir tek tanım ile açıklanamadığı, ayrıca her insanda yaratıcılığın mevcut olduğu ve bu yaratıcılığını farklı yöntemlerle ortaya çıkarılabileceği tespit edildi. Daha sonraki bölümde ise `Yaratıcı Yazmanın` tarihini ele alıp `Yaratıcı Yazmanın` özellikleri hakkında bilgi verildi. Gelişen teknoloji ile birlikte yazma eylemine zor bir iş olarak bakılmaktadır. Bu yüzden yazma becerisini geliştirebilecek yöntemler arayışına girilmiş ve ortaya `Yaratıcı Yazma` kavramı çıkmıştır. Ayrıca bu bölümde Türkiye'deki `Yazma Becerisi` ve `Yaratıcı Yazma` konusundaki çalışmalar hakkında da bilgi verilmiştir. Araştırmanın dördüncü bölümünde `Yaratıcı Yazmanın` alanlarına yer verildi. `Yaratıcı Yazma` dört alana ayrılmaktadır. Otobiyografik, edebi, bilimsel vefelsefi yazma alanları. Her bir alan için farklı yazma tekniklerinin olduğu ortaya koyuldu. Bu alanlardaki yazma yöntemleri insanlara kendi hayat hikayelerini bulma imkanını verebilir, bilimsel çalışmalarda kolaylık sağlayabilir, edebi yazma tekniklerini Öğretebilir ve hayatının anlamını kavramaya yardımcı olabilir. Beşinci bölümde ise `Yaratıcı Yazma Yöntemlerine` yer verildi. Burada yaratıcı yazma yöntemlerinin altı değişik grupta toplanılabileceği tespit edildi. Bu değişik yöntemlerin, yazma dersinde fikir bulma aşamasında kolaylık sağladıkları ve bir konuya girişte yardımcı oldukları gösterildi. Araştırmanın altıncı bölümünde ise yazılı metinlerin değerlendirilmesi konusu ele alındı, öğrencilere sadece genel dilbilgisi kuralları doğrultusunda yapılan düzeltmeler hakkında bilgi vermek yerine, onlarla yazdıkları metinler hakkında konuşmanın önemi vurgulanmıştır. Derslerde yaratıcı metinlerin değerlendiril mesinin ön planda tutulmaması gerektiğini ortaya konulmuştur. Değerlendirmeyi öğrencilere her an hatırlatmak, onların yazma yetisini geliştirmek yerine öğrencileri daha çok ürkütür ve istedikleri gibi yazamamalarını sağlar. Tezin bir sonraki uygulamalı bölümünde, Almanca derslerindeki `Yaratıcı Yazma` konusunda başkalarının çalışmaları hakkında bilgi verildikten sonra ders uygulamalarına yer verildi. Önce bir sınav ile seçilen öğrenci grubunun yazma konusundaki seviyeleri tespit edildi. Sonra `Yaratıcı Yazma` ve `Geleneksel Yazma Dersi` diye farklı şubelerde altı farklı ders işlenerek, bu derslerin aralarındaki farkları ve öğrencilerin yazma yetisini nasıl etkiledikleri ortaya konulmaya çalışıldı. Bu karşılaştırmada, öğrencilerin yeni ve farklı yazma yöntemleri sayesinde yazma dersi ile ilgili motivasyonlarını kaybetmedikleri ve kelime hazinelerini geliştirebildikleri görüldü. Bu çalışmada `Yaratıcı Yazma Yöntemlerinin` öğrencileri tekdüzelikten kurtarabildiği ve onların derslerde daha etkin bir rol üstlenebilmelerini sağladığı tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçlar ve öğrencilerin motivasyonu `Yaratıcı Yazma Yöntemlerinin` derslerde kullanılmasının önemini gözler önüne serdi.
Collections