Özel İngilizce kurslarına devam eden kursiyerlerin öğrenme stilleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırma, özel İngilizce kurslarına devam eden kursiyerlerin öğrenme stillerini belirlemek ve bu öğrenme stili tercihlerinde cinsiyet, eğitim düzeyi ve yaş değişkenlerinin etkili olup olmadığını saptamak üzere yapılmıştır. Araştırma evrenim Ankara Merkez' de bulunan tüm özel İngilizce kurslarına devam eden kursiyerler ve öğretmenler oluşturmaktadır. Evrenin tamamı üzerinde çalışılamadığı için örneklem oluşturma yoluna gidilmiştir. Araştırmanın örnekleminde 350 kursiyer ve 47 öğretmen vardır.. Araştırma betimsel niteliktedir. Öğrenci görüşlerinin belirlemek amacıyla hazırlanan veri toplama aracı, Willing'in 1988 yılında Avustralya'da yaşayan göçmen yetişkinler üzerinde uygulamak üzere hazırladığı ölçme aracının Türkçe'ye çevrilmesi sonucunda oluşturulmuştur. Veri toplama aracı iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde kişisel bilgilere ilişkin üç madde, ikinci bölümde ise öğrenme stillerine yönelik 28 madde yer almaktadır. Bu bölümde yer alan maddelerin hepsi beşli Likert tipi ölçeğe uygun olarak hazırlanmıştır. Ayrıca bu ölçme aracının ilk 20 maddesiyle öğretmenlere yönelik bir görüşme formu hazırlanmıştır. Ölçme araçlarından elde edilen veriler amaçlara uygun biçimde frekans (f), yüzde (%) ve aritmetik ortalama (X) olarak analiz edilmiştir. Kursiyerlerin cinsiyetlerine, eğitim düzeylerine ve yaşlarına göre öğrenme stili tercihleri arasında anlamlı farklar olup olmadığına Kruskal Wallis testi yapılarak bakılmıştır. Analizler sonucunda elde edilen bulgular tablolara yerleştirilerek yorumlanmıştır. Araştırmanın sonucunda kursiyerlerin en fazla somut öğrenme stilinin, daha sonra sırasıyla iletişimci, otorite merkezli ve analitik öğrenme stillerini tercih ettikleri ortaya çıkmıştır.Araştırmada kursiyerlerin öğrenme stili tercihlerine yönelik öğretmen görüşlerinde de kursiyerlerin en fazla somut öğrenme stilini, daha sonra sırasıyla iletişimci, otorite merkezli ve analitik öğrenme stillerini tercih ettikleri görülmektedir. Kursiyerlerin görüşleri ile kursiyerlerin öğrenme stili tercihlerine ilişkin öğretmen görüşlerinin paralel olduğu görülmektedir. Araştırmada kursiyerlerin öğrenme stili tercihlerinin cinsiyete göre farklılık göstermediği bulunmuştur. Araştırmada kursiyerlerin öğrenme stili tercihlerinin eğitim düzeyine göre farklılık gösterdiği bulunmuştur. Yüksek lisans öğrencisi ya da mezunu kursiyerlerin, lise mezunu ve üniversite öğrencisi ya da mezunu kursiyerlere göre analitik öğrenme stiline daha eğilimli olduğu saptanmıştır. Araştırmada kursiyerlerin öğrenme stili tercihlerinin yaşa göre farklılık göstermediği bulunmuştur. HI ABSTRACT This study investigates the learning styles of English learners and if gender, level of previous education and age variables effect the learning styles preferences or not. Since the study couldn't have been applied to the whole population there was an examplification. The research is composed of 350 students and 47 teachers. Descriptive method was used in this survey. In order to get the opinions of the learners, a questionnaire that Willing created in 1988 for applying on the Australian migrants was translated into Turkish. This learner questionnaire consists of two parts; first part including three questions to get personal variable information, second part including twenty eight items about learning style preferences. In the second part, all of the items have been applied by means of Likert type. As an addition to this, another questionnaire for teachers has been made by taking the first twenty items of the second part of the learner questionnaire. Data collected by the help of the questionnaires have been analysed as frequency (f), percentage (%) and arithematic mean (X) considering the objectives. Kruskal Wallis method has been used to see if there is a meaningful difference between the opinions of the learners in terms of their gender, level of education and their age. The results obtained from the analysis have been interpreted by using tables. It has been seen that the learners prefer concrete learning style the most and then by order they prefer communicative, authority-oriented and analytical learning styles. It also has been seen that according to the teachers the learners prefer concrete learning style most and then by order communicative, authority-orientedIV and analytical learning styles, too. It has been seen that the opinions of the teachers and the learners are parallel with each other. In this study, the difference between the opinions of the learners in terms of their gender hasn't been found meaningful. In this study, the difference between the opinions of the learners in terms of their level of education has been found meaningful. It has been found out that students of M.A, perefer analytical learning style more than the other learners. In this study, the difference between the opinions of learners in terms of their age hasn't been found meaningful.
Collections