Web sitelerinde animasyon kullanımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Hareket eden her varlık, uyarıcı ve dikkat çekici bir nitelik taşımaktadır. Durağan bir görüntü içerisindeki en ufak hareket, algıyı uyarmakta ve diğer nesnelerin arasından seçilmektedir. Bunun farkında olan reklamcı ve tasarımcılar, çalışmalarında dikkat çekmeyi amaçladıklarından, arka arkaya konulduğu zaman hareket ettiği izlenimi veren görüntüler kullanmaktadırlar, internet sayesinde daha büyük kitlelere ulaşabilen bilgi ve tanıtımlarda, günlük hayatta karşılaşılan bütün gönderilerden ayrışan, akılda kalıcılığı fazla olan, etkileyici olması beklenen çalışmalar yapma ihtiyacı doğmuştur. Bu nedenle sıkça animasyon kullanımına gidilmektedir. Internet, bilgi paylaşımını daha hızlı ve güvenli bir yoldan sağlamak amacı ile geliştirilmiş yeni sayılabilecek bir teknolojidir, iletişimi bilgisayar aracılığıyla gerçekleştiriyor olmanın avantajları, interneti kısa sürede popüler ve yaygın bir hale getirmiştir. Bunun doğal bir sonucu olarak, internet ağıyla tüm dünyaya bağlanabilen şirketler ve kişiler, tanıtımlarını dijital ortama taşımışlar, böylece reklam sektörüne yeni bir alan kazandırmışlardır. Web siteleri, bilgi alış-verişinin gerçekleştirilebildiği, tanıtıcı reklamların yayınlanabildiği, kısaca iletişimin sağlandığı görsel ortamlar olup görsel iletişimin beraberinde getirdiği pek çok kolaylık ve avantaja sahiptirler. Yalnız aynı nedenden dolayı iletişim kurmakla gösteriş yapmanın arasındaki sınır bazen yok olabilmektedir. Günlük yaşamı kuşatan yoğun mesaj trafiğinin içinde farklı olanı bulup; alıcıya, mesajı akılda kalıcı bir şekilde aktarabilmenin yolları ağırlıklı olarak görsellikten geçmektedir. Çünkü görüntülerin etkisi ve akılda kalıcılığı okuma metinlerine göre daha fazladır. Kimi zaman, mesaj ve bilgi aktarımı gerçekleştirmek için, tasarıma eklenecek farklı yapılarda tasarım öğelerinegereksinim duyulabilmektedir. Animasyonlar da bu tasarım öğelerinden bazılarıdır. Web animasyonları, sayfa içerisinde yönlendirici etkilerde bulunmakta, dikkati çekmekte ve tasarıma hareket katmaktadır. Bu fark yaratan görsellik çoğu zaman başarılı olmakla birlikte, temel amacı iletişim olan internet ortamında yavaşlamaya ve hatta görüntü kirliliğine de neden olabilmektedir. Bunun önüne geçebilmek için, diğer bütün grafik tasarım ürünlerinde olduğu gibi, tasarımda denge arayışına gidilmeli ve gereğinden fazla, yoğunluk yaratacak görsel öğe kullanımından kaçınılmalıdır. ABSTRACT Every moving creature attracts attention and generates a sense of stimulation. Any moving object, among other still images, immediately becomes perceptible. Especially in commercial arena, designers place moving images which are formed by a number of still images following one after another. Slightly different pictures quickly placed one after another generate a sense of motion which attracts attention. Presentations and knowledge, which are presented to a wide range of users over the internet, need to be competitive, impressive, and easy to remember. Therefore, animations are frequently used in numerous applications. Internet is a relatively new technology which enables fast and secure share of information. Sharing the information using personal computers caused internet to become popular and widespread. As a natural result of this, individuals and companies that communicate using computers transferred their advertisements to the digital environment and generated a new area for the advertisement industry. Internet sites have many advantages such as knowledge interchanges, broadcasting of introductions and advertisements. In short, web sites are visual environments that contain many ease and advantages of visual communication. However, the border between communication and exaggeration can easily be crossed due to the same reason. Transmission of a selective message through the congested message traffic of daily life in a reminiscent way dominantly passes through visual communication. Because, visual information is more long-lasting compared to plain text. Sometimes, presentations need different design elements to carry out transfer of messages and knowledge. Animation is one of those design elements.IV Web animations guide and attract attention in a presentation page, giving a sense of locomotion at the same time. Although this difference making visual tool proves to be successful for many of the cases, it may also become an element of pollution and slow-down in internet communications. Just like all other graphic design products, a balanced design approach should be followed in order to avoid unnecessary visual elements that might cause unwanted congestion.
Collections