Developing a web-based course material for the educational technology and materials development course in ELT departments
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Son yıllarda öğretim teknolojilerinin hızla gelişmesi yüksek öğretim alanını büyük ölçüde etkilemiştir. Üniversitelerde kullanıma sunulan en önemli araçlardan biri de örgün eğitimi destekleyici web tabanlı (ağ tabanlı) ders sunum sistemleri olmuştur. Böylece, web tabanlı ders malzemeleri hazırlama öğretim elemanları için bir gereksinim olarak ortaya çıkmıştır. Bu çalışmada öncelikle Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı lisans programı üçüncü yıl dersleri arasında yer alan İDÖ 387 Eğitim Teknolojisi ve Materyal Geliştirme için web tabanlı ders malzemeleri geliştirilmesi gereksinimi araştırılacaktır. İlk olarak, uygulanan anket çalışması ile bu dersi tamamlayan öğrencilerin görüşleri incelenerek uygun bir web tabanlı ders sunum sistemi belirlenmektedir. Daha sonra, örnek bir web tabanlı ders malzemesi önerilmektedir. Son bölümde ise sonuçlar yer almakta ve üniversitelerde web tabanlı ders malzemelerinin etkili kullanımı için bazı öneriler sunulmaktadır. Ill ABSTRACT In recent years, the rapid development of instructional technologies has had immense impact on higher education. One of the most important introductions to universities was the use of web-based course presentation systems to support classroom instruction. Thus, developing web-based course materials and content has become a necessity for university faculty members. This study initially explores the need for the development of web-based course materials at Hacettepe University for IDO 387 Educational Technology and Materials Development offered to juniors whose major is Foreign Language Education: English Language Teaching. First, through the administration of a questionnaire, reported observations of students who have completed this course help identify the suitable web-based course presentation system. Then, a sample web- based course material is suggested. Finally, based on the findings, conclusions are drawn and recommendations are made for the successful use of web-based course materials in universities.
Collections