Polis koleji öğrencilerinin tarih dersine karşı tutumları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmada; Polis Koleji öğrencilerinin tarih dersine karşı tutumları belirlenmeye çalışılmıştır. 60 tutum cümlesinden oluşan deneme tutum ölçeği hazırlanmıştır. Bu ölçek öncelikle uzman görüşleri doğrultusunda yeniden şekillendirilmiş ve daha sonra Keçiören Fatih Sultan Mehmet Lisesi 1.,2. ve 3. sınıflarından tesadüfi yolla belirlenen 170 kişiye uygulanmış, elde edilen veriler faktör analizi ve güvenilirlik testlerinden geçirilerek nihai test oluşturulmuştur. Nihai ölçek 30 tutum cümlesinden oluşmaktadır. Araştırmaya konu olan durumun kendi koşullan içinde olduğu gibi tanımlanmasına; bir ölçme aracı yoluyla gözlenerek belirlenmesine çalışılmış ve onu her hangi bir şekilde değiştirme ya da etkileme çabası gösterilmemiştir. Oluşturulan tutum ölçeği Polis Koleji 1.,2. ve 3. sınıflarına devam eden toplam 386 öğrenciye uygulanmış ve şu sonuçlar elde edilmiştir; 1) Polis koleji 1. sınıf öğrencilerinin tarih dersine karşı olumlu tutum içerisinde oldukları belirlenmiştir. 2) Polis koleji 2. sınıf öğrencilerinin tarih dersine karşı olumlu tutum içerisinde oldukları belirlenmiştir. 3) Polis koleji 3. sınıf öğrencilerinin tarih dersine karşı olumlu tutum içerisinde oldukları belirlenmiştir. 11 SUMMARY In this research; attitudes of Police College students to history lessons are tried to be determined. Firstly, an experimental attitude scale is formed to measure the attitudes to history lessons. This attitude scale is structured with 60 attitude sentences in compliance with views of experts to the Professional peoples' view. Secondly, experimental attitude scale is administered on randomly selected 170 students who attend to 1st, 2nd and 3rd grade high school classes in Fatih Sultan Mehmet High School. Thirdly, the discrimination data of attitude scale are calculated as reliability test and factor analyses by using SPSS statistic programme. It's endeavoured to define the subject of the research within its natural conditions; to determine it by means of an evaluation tool and it's highly reconsidered not to change or affect the results by no means. Final attitude scale is structured with 30 attitude sentences. Lastly attitude scale is administered to 1st, 2nd and 3rd grades a total of 386 students at Police College in 2003-2004 academic year. Results are given as follows; 1 -Attitudes of Police College 1st grade students to history lessons are determined as positive. 2- Attitudes of Police College 2nd grade students to history lessons are determined as positive. 3- Attitudes of Police College 3rd grade students to history lessons are determined as positive.
Collections