Lojistik regresyon tekniği ile puanlayıcılar arası tutarlılığın kestirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada özel yeteneklerden biri olan müzik yeteneğinin ölçülmesi amacıyla düzenlenen bir seçme sınavındaki puanlayıcılar arasındaki uzlaşma düzeyleri lojistik regresyon tekniği kullanılarak incelenmiştir. Bu amaçla, 2004-2005 akademik yılında İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Öğretmenliği Programı'na kayıt yaptırabilmek için, özel yetenek sınavlarına başvuru koşullarını sağlayan ve I. Aşama Sınavı'na katılan 474 adaya ait veriler üzerinde çalışılmıştır. Birinci Aşama Sınavı'nda adayların müziksel işitmeleri; iki Ses (6 madde), Üç Ses (4 madde), Dört Ses (2 madde), l.Ezgi (4 madde) ve 2. Ezgi (4 madde) olmak üzere beş alt test ve ritim işitmeleri; 1. Ritim (4 madde) ve 2. Ritim (4 madde) olmak üzere iki alt testle birlikte, toplam yedi alt teste ilişkin yöneltilen 28 maddeyle ölçülmüştür. Her bir madde, dört jüri üyesi tarafından birbirinden bağımsız olarak, 0 (yaptı) ve 1 (yapamadı) biçiminde puanlanmıştır. Ayrıca her bir alt testteki maddelere farklı ağırlıklandırmalar verilerek sınav 100 puan üzerinden değerlendirilmiştir. Buna göre, iki ses alt testindeki her bir madde 3 puan, üç ses alt testindeki her bir madde 4 puan, dört ses alt testindeki her bir madde 5 puan, 1. ezgi alt testindeki her bir madde 5 puan, 2. ezgi alt testindeki her bir madde 5 puan, 1. ritim alt testindeki her bir madde 2 puan ve 2. ritim alt testindeki her bir madde 2 puan ile ağırlıklandırılmıştır. Veri çözümlemesi, lojistik regresyon tekniğine dayalı olarak yapılmıştır. Lojistik regresyon analizinde sınıflama tablosundaki doğru sınıflama yüzdeleri puanlayıcılar arası uzlaşma derecesinin bir göstergesi olarak ele alınmıştır. Puanlayıcılar arasındaki uzlaşma ölçüleri lojistik regresyon tekniği kullanılarak iki düzeyde incelenmiştir. Birincisi, I. Aşama sınavında kapsanan her bir alt test için, alt test puanlan ortalamasından elde edilen başarılı - başarısız sınıflamasına dayalı ve alt testte bulunan her bir maddeye ilişkin olarak dört ayrı puanlayıcının vermiş olduğu puanlar üzerindeki uzlaşma ölçüleri bulunmuştur. Alt testlerde bulunan maddelere verilen tepkileri puanlamada puanlayıcılar arasındaki en düşük uzlaşma ölçüsü % 58,6, en yüksek % 92,8'dir. İkincisi, I. Aşama sınavı sonucunda elde edilen toplam puana dayalı olarak yapılan kazandı - kazanamadı sınıflamasına dayalı olarak, dört puanlayıcı tarafından verilen alt test puanları üzerindeki uzlaşma ölçüleri bulunmuştur. Alt test puanları üzerinde puanlayıcılar arasındaki en düşük uzlaşma ölçüsü % 67,2, en yüksek uzlaşma ölçüsü % 77,4 olarak bulunmuştur.
Collections