Türkiye ilköğretim ingilizce öğretim programı ve Finlandiya yabancı dil programının karşılaştırmalı olarak incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET BÜĞE, Behiye Candan. Türkiye İlköğretim İngilizce öğretim Programı ile Finlandiya Yabancı Dil Programının Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Ankara, 2005 Bu araştırmanın amacı, Türkiye ilköğretim ingilizce Öğretim Programı ile Finlandiya ilköğretim Yabancı Dil Programının, hedef, içerik, eğitim durumları ve sınama durumları açısından karşılaştırılması ve benzerlik ve farklılıkların ortaya konulmasıdır. Araştırmanın kapsamında veriler doküman incelemesi yöntemiyle ve literatür taramasıyla elde edilmiştir. Araştırma varolan bir durumu ortaya koymayı hedeflediğinden evren ve örneklem tayinine gidilmemiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular özetle şöyledir: 1. Finlandiya İlköğretim Yabancı Dil Öğretim Programının, bir çerçeve program niteliğinde olduğu saptanmıştır, içerik sadece ana hatlarıyla verilmiştir. Ancak, öğrencilerden beklenen davranışların aşamalı olarak derecelendirilmiş dil yeterliliği ölçeğine göre çok açık, gözlenebilir ve ölçülebilir şekilde ifade edildiği bulgulanmıştır. 2. Finlandiya ilköğretim Yabancı Dil Programında hedeflerin, dört dil becerisiyle ilgili dil yeterliliklerinin yanısıra, çalışma stratejileri, kültürel iletişim becerileri ve iletişim stratejileri olarak dört ana başlık altında toplandığı saptanmıştır. 3. Türkiye İlköğretim İngilizce Programında yer alan hedeflerde ağırlığın, öğrencilere belirli dilbilgisi yapıları bilgisini verme, bu bilgileri kavratma ve bu yapıları belirli durumlarda kullandırmaya yönelik olduğu saptanmıştır.Ill 4. Finlandiya Yabancı Dil Programının oluşturulmasında Avrupa Konseyi'nin Duller için Ortak Başvuru Metni dokümanından yararlandığı ve bu dokümandaki dil yeterliliklerinin Finlandiya okul sistemine uyarlandığı bulgulanmıştır. 5. Türkiye İlköğretim İngilizce Öğretim Programında içeriğin, işlevsel ders tasarımına uygun olarak düzenlendiği, işlevlerin etrafında yapıların ve sözvarlığının yer aldığı; Finlandiya ilköğretim Yabancı Dil Programında ise, çerçeve program niteliğinde olduğundan sadece konular ve temaların, temel yapıların belirtildiği bulgulanmıştır. 6. Türkiye İlköğretim İngilizce öğretim Programında, eğitim durumlarıyla ilgili açıklamaların yer aldığı, buna karşılık, Finlandiya İlköğretim Yabancı Dil Programında bu açıklamanın öğretimin görevleri başlığı altında hedef niteliğinde verildiği saptanmıştır. 7. Türkiye İlköğretim İngilizce Programında sınama durumlarının ürün değerlendirmeye yönelik olduğu, Finlandiya İlköğretim Yabancı Dil öğretim Programı ise süreç değerlendirmeye de önem verildiği bulgulanmıştır. Anahtar sözcükler: Yabancı dil öğretimi, karşılaştırmalı eğitim, eğitim programları, Avrupa Birliği dil politikaları IV ABSTRACT BÜ?E, Behiye Candan. A Comparative Analysis of the Foreign Language Curricula for Primary Schools in Turkey and in Finland. Master's thesis. Ankara, 2005 The aim of this research is to compare English Language Curriculum for Primary Schools in Turkey and the Foreign Language Curriculum for Comprehensive Schools in Finland in terms of their aims, objectives, content, learning and teaching recommendations, and evaluation procedures. Since the research aims to reveal a present situation, population and samples are not identified. In the scope of the project, the data is gathered by document analysis and literature research. The findings of the research are briefly as the following: 1. It is identified that the foreign language curriculum of Finland has the characteristics of a framework curriculum. The content is not given in detail. However, the behaviours expected from the students are defined clearly, and are observable and measurable in accordance with the language proficiency scale, which is scaled in a graded manner. 2. It is identified that the objectives of Finnish foreign language curricula include language proficiencies in four areas of language skills. Besides, the objectives are cathegorized under four areas: language proficiency, cultural skills, study strategies and communication strategies. 3. It is founded that in Turkey's language curriculum, the priority is given to the knowledge and use of language items instead of the use of communicative competences. 4. It is identified that the proficiency scale of Finland's language curriculum is adapted from Council of Europe's Common European Framework ofReference for Languages: Learning, Teaching, Assessment (2001,) considering the needs of the school system. 5. It is identified that the content of Turkish Primary School English Language Curriculum is organised in terms of a functional syllabus, the grammmatical structures and vocabulary are based on the functions, whereas, the Finnish Primary School Foreign Language Curriculum has the characteristics of a framework curriculum; the themes and the basic grammatical structures are just listed in general. 6. It is identified that learning-teaching process is included within Turkish Primary School English Language Curriculum, some explanation is given regarding the teaching process. Whereas, the Finnish Curriculum has some statements defining the teachers' tasks during the teaching process. 7. It is founded that the evaluation process within The Turkish Primary School English Language Curriculum focuses on evaluating the product, whereas the evaluation process in Finnish Primary School Foreign Language Curriculum includes both the product and the process. Key words: Foreign language education, comparative education, curriculum, language policies of the European Union
Collections