Polis koleji öğrencilerinin okulun hedeflerine ulaşma düzeylerine ilişkin yönetici, öğretmen ve öğrencilerin ilişkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET ÇELÎK Fatih, Polis Koleji Öğrencilerinin Okulun Hedeflerine Ulaşma Düzeylerine İlişkin Yönetici, Öğretmen ve Öğrencilerin Görüşleri, Yüksek Lisans Tezi, Ankara 2005 Bu araştırma Polis Koleji öğrencilerinin okulun hedeflerine ulaşma düzeylerine ilişkin yönetici, öğretmen ve öğrencilerin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Hazırlanan anket doğrultusunda 2004-2005 eğitim-öğretim yılında Polis Koleji 3. sınıf öğrencileri, öğretmenler ve yöneticilerinin görüşleri alınmıştır. Araştırmaya katılanların anketlerde yer alan maddelere ilişkin görüşleri beşli derecelendirme ölçeği üzerinden değerlendirilmiş ve elde edilen sonuçlar SPSS paket programı kullanılarak Varyans analizi, Levene ve Dunnet C istatistikleri kullanılarak yorumlanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre; Polis Koleji öğretmenleri ve yöneticileri, mezunların kolej yönetmeliğinde yer alan genel hedeflere ortalama olarak sahip olduklarım belirtmişlerdir. Polis Koleji 3. sınıf öğrencileri, mezunların kolej yönetmeliğinde yer alan bilişsel ve devinişsel alan hedeflerine sahip olup olmadıkları hususunda ortalama olarak kararsız kalmışlardır. Yöneticiler ile 3. sınıf öğrencilerinin ve öğretmenler ile 3. sınıf öğrencilerinin anketlere verdikleri cevaplardan aldıkları puanlar arasında manidar bir farklılık bulunduğu, öğretmenler ile yöneticilerin ise anketlere verdikleri cevaplardan aldıkları puanlar arasında anlamlı bir farklılık bulunmadığı görülmüştür. Anahtar Sözcükler: Polis, Polis Koleji, eğitim, eğitim programı, polis eğitimi 11 ABSTRACT ÇELİK Fatih, Administrator, Teacher and Student Opinions Regarding School Objectives Attaining Levels of Police College Students, Master's Thesis, Ankara 2005. This research has been done in order to determine the administrator, teacher and student opinions regarding the school objectives attaining levels of Police College students. Teachers', administrators' and 3rd grade students' opinions have been asked bye the help of this survey in 2004-2005 academic year. Participant opinions regarding the points of the survey have been evaluated by the help of a fivefold grading scale and the results have been rated by the use of variance analysis, Levene and Dunnet C statistics of SPSS package program. According to the results of the survey; Police College teachers and administrators have stated that on an average the graduates have achived the general objectives of college regulations. Police College 3rd grade students have vacillated on the issue of whether the graduates have achived the cognitive and kinetic objectives of the college regulation or not. It is found that there are significant differences between the scores acquired by the answers of the administrators and 3rd grade students or the teachers and the 3rd grade students. It is also found that there is not a significant difference between the scores acquired by the teachers and administrators participating in the survey. Key Words: Police, Police College, education, education program, police education.
Collections