Sosyal bilgiler öğretiminde bilgisayar kullanımı ile öğrencilerin sosyal bilgiler dersi erişileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
11 ÖZET Bu çalışmanın amacı, ilköğretim 7. sınıf sosyal bilgiler dersinde bilgisayar destekli öğretimin erişiye etkisini belirlemektir. Deneysel olarak yapılan bu araştırma, 2004-2005 eğitim yılının 1. döneminde, Çorum ili Sungurlu ilçesindeki Yavuz Selim İlköğretim Okulu ve Dr. Sedat-Dr. Melahat Baran İlköğretim Okulunda, sosyal bilgiler dersinin ilk ünitesinde uygulanmıştır. Yavuz Selim İlköğretim Okulu 7-A sınıfındaki 30 öğrenci deney grubu ve Dr. Sedat-Dr. Melahat Baran İlköğretim Okulu 7-A sınıfındaki 33 öğrenci kontrol grubu olmak üzere toplam 63 öğrenci rastgele yöntemle belirlenmiştir. Gruplar arasında çeşitli değişkenlere göre denklik sağlanmıştır. Deney grubunda bilgisayar destekli öğretim, kontrol grubunda ise öğretmen merkezli, tek yönlü iletişimin egemen olduğu, genellikle anlatım yönteminin kullanıldığı geleneksel öğretim yapılmıştır. Araştırmanın verileri, 15 bilgi, 15 kavrama, 10 uygulama düzeyinde olmak üzere toplam 40 soruluk çoktan seçmeli test ile elde edilmiştir. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, t-testi kullanılmıştır. Araştırma ile şu sonuçlar elde edilmiştir: 1. Bilgisayar kullanılan grubun sosyal bilgiler dersi bilgi düzeyi erişisi ile geleneksel öğretim yapılan grubun bilgi düzeyi erişisi arasında deney grubu lehine anlamlı fark bulunmuştur. 2. Bilgisayar kullanılan grubun sosyal bilgiler dersi kavrama düzeyi erişisi ile geleneksel öğretim yapılan grubun kavrama düzeyi erişisi arasında deney grubu lehine anlamlı fark bulunmuştur.Ill 3. Bilgisayar kullanılan grubun sosyal bilgiler dersi uygulama düzeyi erişisi ile geleneksel öğretim yapılan grubun uygulama düzeyi erişisi arasında deney grubu lehine anlamlı fark bulunmuştur. 4. Bilgisayar kullanılan grubun sosyal bilgiler dersi toplam düzeydeki erişisi ile geleneksel öğretim yapılan grubun toplam düzeydeki erişisi arasında deney grubu lehine anlamlı fark bulunmuştur. IV ABSTRACT The aim of this study is to determine the effect of achievement the computer assisted instruction in social studies lesson of 7th grade in primary education. This study based on experimental method was carried out in Yavuz Selim Primary School and Dr. Sedat-Dr. Melahat Baran Primary School during the 1st term of 2004-2005 academic year, in the first unit of social studies lesson in Sungurlu, Çorum. 63 students are involved randomly in the research 30 of whom are from Yavuz Selim Primary School (7-A class) as an experimental group and 33 of whom are from Dr. Sedat-Dr. Melahat Baran Primary School (7-A class) as a control group. Two groups are equalized according to their different variations. Computer assisted instruction is applied to the experimental group, traditional instruction which is teacher-centered and lecturing method is given to the control group. The data collected is obtained from 15 knowledge, 15 comprehension, 10 application, totally 40 questions from a multiple choice-test. Mean, standard deviation, t-test were used to analyze the data. The following results are obtained from the research: 1. It was found out a significant difference between the achievement at the levels of knowledge of experimental and control groups in social studies lesson in favor of experimental group. 2. It was found out a significant difference between the achievement at the levels of comprehension of experimental and control groups in social studies lesson in favor of experimental group.3. It was found out a significant difference between the achievement at the levels of application of experimental and control groups in social studies lesson in favor of experimental group. 4. It was found out a significant difference between the achievement at the levels of total of experimental and control groups in social studies lesson in favor of experimental group.
Collections