Kompozit bir milin mühendislik sabitleri ve elyaf sarım açısı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
-III- 0 Z E T Elyaf sarma metoduyla kompozit malzemeden yapılmış bir milin (boru) ideal sarım açısının tesbit edilmesi ve mühendislik sabit lerinin bulunmasına matuf yapılan bu çalışma üç bölümden ibarettir. Birinci bölümde, malzemelerin özellikleri belirtilmiş, metalik ve plastik malzemelerin mukayesesi yapılarak avantaj ve dezavantaj lan anlatılmıştır. Ayrıca, çeşitli malzemeden üretilen borular hak kında bilgiler verilerek kompozit boruların üstünlükleri izah edil miştir, ikinci bölümde, kompozit malzemeler tanıtılarak diğer mal zemeden farklı tarafları anlatılmıştır. Aynı zamanda kompozit mal zemelerin mekanik özellikleri formüllerle ifade edilmeye çalışıla rak mühendislik (Hooke) sabitleri çıkarılmaya çalışılmıştır. Üçüncü bölümde ise, deneysel çalışma yapılmıştır. Bu çalışmada elyaf sarma ile mil ve boru üretimi anlatılmıştır..Muhtelif açılarla sarımı ya pılan borulardan numuneler alınarak çekme, ba3ma ve kayma gerilmesi deneyleri yapılmıştır, deneyler sonucu elde edilen değerlerden mü hendislik. sabitlerinin çıkarılmasına çalışılmış ve ayrıca Tsai-Hill teorisiyle ideal sarım açısı bulunmuştur. Ayrıca boru üretimi sıra sında kalıbın dönme hızı ve arabanın doğrusal hareketi arasında bir bağıntı kurularak sarım ajısıda tesbit edilmiş oldu. Sonuç ve tavsiyeler bölümünde ise, üretilen ve üzerinde deneyler yapılan borudan çıkan neticeler kısaca anlatılarak üretici kuruluk lar için bazı tavsiyelerde bulunulmuştur. -II- ABSTRACT Consisting of three section, this work was done in an attempt to determine most proper winding angle of a hollow shaft or pipe made of composite material by fiber-glass winding method and to find out engineering constants. İn the first section, characteristics of materials were desc ribed, and advantages and disadvantages of metallic and plastic materials were indicated by comparing them. İn addition, the su? periority of composite pipes was explained, giving information of pipes made of various materials. tn the second section, composite materials were introduced and their differences from other meterials were described. Also, mec hanical properties of composite materials were expressed by using formulae, and engineering(Hooke) constants were derived. İn the third section, experimental studies were presented. There also is information of producing pipes and shafts by the process of fiber glass winding. We made experiments for tensile, compressive and shift stresses by taking samples of pipes wound with differet ang les. Depending on data obtained from these experiments, we tried to find out engineering constants., and- determined most proper win ding angle,- basing on Tsai-Hill. thory, Furthermore, making out a correlation between rotatory speed of mould and traslational mo vement of the vehicle, we determined the winding angle. And finally, briefly giving the results for the produced and experimented, some recommendation was presented to producers.
Collections