Erzurum ili otobüs durak standartlarının irdelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Otobüs durakları hem insana verilen değeri gösteren hem de toplu taşımada yolculuk konforuna katkıda bulunan mekânsal ögelerdir. Otobüs duraklarının şehiriçi toplu ulaşımda kolay erişilebilir olarak konumlandırılması ve düzenlenmesi, gerek otobüs güzergahlarının gereksede otobüs hatlarının kullanılabilirliği ve konforu açısından önemli bir bileşenidir. Otobüs durağını sadece bir indi-bindi noktası olarak görmek eksik bir kavramayı çağrıştırır. Durakları yolcunun belli bir zaman geçirdiği, yolcuları rüzgâr, yağmur, kar gibi çevresel hava koşullarından koruduğu, yolculuğunda gerekli ise, tür-içi veya türler arası aktarma yaptığı bir yer olarak kavramak gerekmektedir. Dolayısıyla otobüs duraklarının kurulması otobüsleri bekleyenlere kolaylık sağlama yönünde atılmış büyük bir adım olmalıdır.Bu çalışma, Erzurum kent merkezini oluşturan Palandöken, Aziziye ve Yakutiye ilçelerinde toplu taşım hizmeti veren Belediye otobüsleri, halk otobüsleri, minibüslerin toplu taşım hizmeti verdikleri bölgeleri ve hatları kapsamaktadır.Söz konusu çalışma kapsamında, araç sayısı, araç başına günlük ortalama taşınan yolcu sayıları dikkate alınarak Erzurum merkez ilçeleri olan Palandöken, Aziziye ve Yakutiye ilçelerini kapsayacak şekilde kentin doğu batı kuzey ve güneyi bölgelerine hizmet veren K2, G1 ve B2 otobüs hatları seçilerek, güzergahlarında bulunan otobüs duraklarının mevcut durumları (durak türü, yolcunun durak dışına taşması, bilgilendirme, araç parklanmaları, satıcı işgalleri, yaya yolu bağlantısı, satıcı işgalleri, zemin döşemesi, kaldırım yüksekliği ve durak cebi) yapılan arazi çalışmaları ile tespit edilerek Türk Standartları Enstitüsüne (TS 11783, TS 12576) göre irdelenerek incelenen duraklar için öneriler sunulmuştur. Yapılan arazi çalışmalarının neticesinde incelenen durakların standartlara uygun olmadığı gözlemlenmiştir. Bus stops are spatial elements that show the value given to people and contribute to the comfort of public transport travel. It is important that the bus stops are easily accessible and arranged in the public transportation in terms of the availability and comfort of both bus routes and bus lines. Seeing the bus stop as just a landed-to-get-off point evokes an incomplete clutch. It is necessary to comprehend the stops as a place where the passenger spends a certain time, protecting the passengers from environmental weather conditions such as wind, rain and snow, and where necessary, in-kind or inter-species transfer. Therefore, the establishment of bus stops should be a big step towards providing convenience for those waiting for buses.This study covers the areas where public buses, public buses, minibuses and public buses provide public transportation services in Palandöken, Aziziye and Yakutiye districts of Erzurum city center.Within the scope of the study; Taking into account the number of vehicles, the average number of passengers per vehicle per day, the K2, G1 and B2 bus lines serving the eastern west, north and south regions of the city, including Palandöken, Aziziye and Yakutiye, which are the central districts of Erzurum, were selected and the current status of the bus stops on their type, passenger overflow, information, vehicle parking, vendor occupations, pedestrian road connection, vendor occupations, flooring, pavement height and stall pocket) were determined by field studies made according to Turkish Standards Institute (TS 11783, TS 12576). As a result of the field studies, it was observed that the stops examined did not comply with the standards.
Collections