Lise matematik öğretim programlarının Fen dersleri programlarına uygunluğu üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET LİSE MATEMATİK Ö?RETİM PROGRAMLARININ FEN DERSLERİ PROGRAMLARINA UYGUNLU?U ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA Hacı SULAK Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Matematik Anabil im Dalı Danışman : Yrd. Doç. Dr.Halil ARDAHAN 1992, Sayfa : 290 Jüri : Yrd. Doç. Dr. Halil ARDAHAN Yrd. Doç. Dr. Mustafa ÖZTÜRK Yrd. Doç. Dr. Zeki ASLANTÜRK Bu çalışmada, lise öğretiminde gerekli matematik alt yapısı oluşturulmadan fizik ve kimya eğitiminin yapılıp yapılamayacağı sorusuna cevap arandı. Bunun için lise matematik öğretim programları ile fizik ve kimya programlarının uygunluğu araştırıldı. Konya ili evren olarak alındı, ilin kazaları sosyo-ekonomik seviyelerine göre üst, orta ve alt olmak üzere üç gruba ayrıldı. Her gruptan tesadüfi olarak seçilen liselerde öğrencilere ve ildeki genel liselerde görev yapan bütün fizik ve kimya öğretmenlerine anket uygulandı. Anketlerle toplanan bilgilerin istatistik! analizleri yapıldı. Elde edilen bilgiler, lise fizik ve kimya programları ile birlikte değerlendirildi. Sonuçta fizik ve kimya öğretim zilprogramlarındaki konuların daha iyi öğrenilmesi için, öğrencilerin iyi bir matematik alt yapıya sahip olmalarının gerekliliği görüldü. Lise fizik öğretim programları ile matematik öğretim programları arasında uygunluğun olmadığı tesbit edildi. Lise kimya öğretim programları ile matematik öğretim programları arasında büyük ölçüde uygunsuzluğun olmadığı tesbit edildi. Anahtar Kelimeler: Genel liselerde fen eğitimi, matematik eğitimi, fizik eğitimi, kimya eğitimi, matematiğin fen eğitimine etkisi. IV ABSTRACT Ph. D. Thesis RESEARCH ON FITNESS OF HIGH SCHOOL MATHEMATICS TEACHING PROGRAMMES WITH SCIENCE PROGRAMMES Hacı SULAK Selçuk University Institue of Science De pertinent of Mathematics Supervisor: Ass is. Prof.Halil ARDAHAN Jury: Ass is, Prof.Halil ARDAHAN Ass is. Prof.Mustafa ÖZTÜRK Ass is. Prof. Zeki ASLANTüRK In this study, the answer was searched for the question of without establishing basic mathematics background, whether or not physics and chemistry education can be done in high chools, effectively. To be able to do this, fitness of high school mathematics programme with physics and chemistry programmes was examined. In the study, Konya province was taken as a population. Distric of the province was divided into three groups, according to their social- economic levels being as high, medium and low. The questionnaire was applied to the students of high schools randomly chosen from every group and all high school physics and chemistry teachers which were occupied by the province. Statistical analysis were made on the data gathered by the questionnaire. Information obtainedfrom the statistical analyisis was evaluated together with high school physic and chemistry programmes. According to the results, it was concluded that better learning of subjects in physics and chemistry, students must have good background in mathematics. It was established that there is not a conformity between high school ma thematic and physic programmes. On the other hand, it was confirmed that there is not a big impropriate between high school ma thematic and chemistry programmes. KEY WORDS: Science education in general high schools, mathematics education, physics education, chemistry education, effect of mathematics on science education. vx
Collections