Tekerlekten hareket alan kombine hububat ekim makinalarında lastik profillerinin bazı işletme karekterlerine bağlı olarak kayma oranına etkilerinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
öz Yüksek Lisans Tezi TEKERLEKTEN HAREKET ALAN KOMBİNE HUBUBAT EKİM MAKİNALARINDA LASTİK PROFİLLERİNİN İŞLETME KAREKTERLERİNE BA?LI OLARAK KAYMA ORANINA ETKİLERİNİN BELİRLENMESİ Yusuf ERPOLAT Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Tarım Makinaları Anabilim Dalı Danışman: Doç. Dr. Hüseyin Ö?ÜT 1993, Sayfa: 55 Jüri : Prof.Dr. Şinasi YETKİN Doç.Dr. Hüseyin Ö?ÜT Doç.Dr. Kazım ÇARMAN Bu çalışmada, tekerlekten hareket alan kombine hububat ekim makinalarında değişik işletme karekterlerine bağlı olarak kayma oranına etkileri araştırılmıştır. Bu araştırma için, üç değişik profilde lastik tekerlek kullanılmıştır. Farklı lastik hava basıncı ve çalışma hızlarının kayma oranına etkileri laboratuar ve tarla şartlarında belirlenmiştir. Çalışma sonucunda, laboratuarda yapılan denemelerde % 0.740 3.930 arasında, tarlada yapılan denemelerde ise % 1.449 10.893 arasında kayma değerleri tesbit edilmiştir. Hız ve lastik hava basınçlarındaki artış kayma oranını artırmıştır. Lastik tekerleklerden en az kayma, tutunma profilinde görülmüştür. Daha sonra bunu oluklu ve düz profilli lastikler takip etmiştir. ANAHTAR KELİMELER: Ekim makinası, kayma oranı, tekerlek profili, tekerlek basıncı, tekerlek kayması. ııı ABSTRACT THE DETERMINATION OF EFFECTS ON SKIDD RATE DEPENDING ON SOME WORKING CHARACTERISTICS OF TYRE LUG IN COMBINE SEED DRILLS Yusuf ERPOLAT Selçuk University Graduate School of Natural and Applied Science Department of Agricultural Machinery Supervisor : Doç. Dr. Hüseyin Ö?ÜT 1993, Page: 55 Jury : Prof. Dr. Şinasi YETKİN Doç.Dr. Hüseyin Ö?ÜT Doç.Dr. Kazım ÇARMAN In this study, the effects to the skiddig ratio of the different whell characteris tics in the combine seed drills which is driven by whell were examined. In this work, three different whells were used. The effects to the skidding ratio of inflation pressure and travel speed were determined in the laboratory and field conditions. At the end of the tests, skidding values were found out 0.740... 3. 930 % in the laboratory tests and 1.449... 10.893 % in the field tests. The increasing inflation pressure and travel speed were increased the skidding ratio. The lowest skidding ratio in the whells was obtained in the holding profile and then corrugated and flat surface. KEY WORDS : Drill machines, skidding ratio, pneumatic tires profile, pneumatic tires pressure, skiddig whells. wheels, IV
Collections