Türk halk müziğinde kanon ve imitasyon yoluyla çok seslilik üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada Türk Halk Müziğinde çokseslilik çalışmalarının kanon ve imitasyon yoluyla yapılabilirliği üzerinde durulmuştur. Araştırmanın gerçekleştirilebilmesi için çeşitli görüşlerin, çalışmala rın, eserlerin incelenmesine gerek duyulmuştur. Bu aşamada A. S. Bilgen'in, K. İlerici'nin, H. S. Arel'in, V. Arseven'in düşünceleri in celenmiş ve araştırmamıza alınmıştır. Arseven'in düşünceleri araştır mamızın odak noktasını teşkil etmektedir. Müzik eğitimimizin ve çoksesliliğin boyutu olan kanon ve imitasyon yöntemi de incelen miştir. Bu çoksesliliğin ilk basamağı sayılır. Türk müziğinin akor ile seslendirilemeyeceği ve Türk müziğinin melodik yapısını bozmadan kanon ve imitasyon yöntemiyle çokses- lendirilebileceği düşünceleri doğrultusunda konular incelenmiştir.Anahtar Kelimeler: Kanon, İmitasyon, Çokseslilik, Müzik Eğitimi ıı Bu araştırmada Türk Halk Müziğinde çokseslilik çalışmalarının kanon ve imitasyon yoluyla yapılabilirliği üzerinde durulmuştur. Araştırmanın gerçekleştirilebilmesi için çeşitli görüşlerin, çalışmala rın, eserlerin incelenmesine gerek duyulmuştur. Bu aşamada A. S. Bilgen'in, K. İlerici'nin, H. S. Arel'in, V. Arseven'in düşünceleri in celenmiş ve araştırmamıza alınmıştır. Arseven'in düşünceleri araştır mamızın odak noktasını teşkil etmektedir. Müzik eğitimimizin ve çoksesliliğin boyutu olan kanon ve imitasyon yöntemi de incelen miştir. Bu çoksesliliğin ilk basamağı sayılır. Türk müziğinin akor ile seslendirilemeyeceği ve Türk müziğinin melodik yapısını bozmadan kanon ve imitasyon yöntemiyle çokses- lendirilebileceği düşünceleri doğrultusunda konular incelenmiştir.
Collections