Saglık hizmetlerinde talep ve öngörü yöntemler: Hacettepe Üniversitesi Erişkin Hastanesi poliklinik hizmetlerinin öngörülmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yönetim süreci içerisinde, planlama, örgütleme ve kontrol süreçleri, bagımsız süreçlerolmamakla birlikte, etkilesim içindedirler. Eger islemler özenle planlanmıs veörgütlenmis ise, kontrol süreci çok daha kolay ve yumusak geçecektir. 9ste bu noktadasürece öngörü kavramı dâhil olmaktadır.Bu çalısmada, öngörü teknikleri baglamında, mevcut verilere en uygun tekniginseçilmesi ve test edilmesinin ardından, Hacettepe Üniversitesi Eriskin Hastanesi içinkısa vadeli bir talep öngörü modeli gelistirilerek, elde edilen sonuçların birdegerlendirmesi yapılmıstır. Çalısmada, Hacettepe Üniversitesi Eriskin Hastanesi'neait, 2002 ? 2006 yılları arasındaki bes yıllık zaman diliminde ayakta hasta bakımsayılarına ait veriler kullanılmıstır. Bu veriler, hastane bilgi sistemi veri tabanındanelektronik ortamda yapılan sorgulamalar neticesinde elde edilmistir.Çalısma sonucunda, Hacettepe Üniversitesi Eriskin Hastanesi ayakta bakımhizmetlerine yönelik talebin, yılın aylarına ve haftanın günlerine göre farklılıklarsergiledigi ve bu farklılıklara, birimlerin randevu sistemlerinin ve çalısma programlarınınönemli ölçüde neden oldugu görülmüstür. Toplam hasta sayıları göz önündebulunduruldugunda, yıllar itibariyle hastanenin genelinde talebin arttıgı gözlenmis vepek çok birimde de artıs yönünde bir egilim öngörülmüstür.Anahtar SözcüklerSaglık Hizmetleri Talebi, Talep Öngörüsü, Öngörü Yöntemleri, Poliklinik HizmetlerininÖngörülmesi We know that in the management process, planning, organizing and controlling are notindependent processes; they affect each other and interrelate. If operations have beenproperly planned and organized, control is easier and smoother. This is whereforecasting comes in.In the study, the suıtable techniques are chosen for the actual data and tested. Then, ashort term demand forecasting model is developed for Hacettepe University AdultHospital and the results are evaluated. In the study, the data about the outpatient carebetween the dates 1 Janurary 2002 and 31 December 2006, is used which wascompiled from information system of the hospital.At the end of the study, ıt was seen that the demand for outpatient care at HacettepeUniversity Adult Hospital has differences accroding to month of the year and day of theweek and these differences is strongly casused by the appointment systems and workschedules of the units. When we look at the total patient numbers, it is observed thatthe demand is increasing in the general of the hospital and for most of the units, araising trend is forecasted.KeywordsHealth Services Demand, Demand Forecasting, Demand Forecasting Techniques,Outpatient Care Demand Forecasting
Collections