7.000-18 ölçülerindeki radyal lastiğin bazı yapısal özellikleri ve işletme karakteristiklerinin toprak sıkışmasına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Doktora Tezi 7.00-18 ÖLÇÜLERÎNDEKİ RADYAL LASTİĞİN BAZI YAPISAL ÖZELLİKLERİ VE İŞLETME KARAKTERİSTİKLERİNİN TOPRAK SIKIŞMASINA ETKİSİ Mehmet Uğur YILDIZ Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Torun Makinalan Anabilim Dalı Danışman: Doç Dr.Kazım ÇARMAN 1997, 78 Sayfa Jüri: Prof.Dr. Şinasi YETKİN Doç Dr. Vahit KİRİŞÇİ D0c.Dr.Ka7m ÇARMAN Bu araştırmanın amacı 7.00-18 ölçüsündeki radyal traktör muharrik tekerlek lastiğinin toprak sıkışması üzerindeki etkisini belirlemektir. Bu amaçla iki farklı nem içeriğinde (%8.8±0.5 ve %18.2± 0.5), iki farklı profil yüksekliğinde (14.2 mm ve 24.2 mm), üç farklı tekerlek yükünde (2500, 5000 ve 7500 N) ve üç farklı geçiş sayısında (1, 3 ve 5) ; toprağın hacim ağırlığı, kesme gerilmesi, iz derinliği, penetrasyon direnci ve yüzey altodaki kalıcı basınç değerleri belirlenmiştir. Denemeler toprak kanalında yürütülmüştür. Kontrollü değişkenlere bağlı olarak toprağın hacim ağırlığı 1.19-1.889 g/cm3, kesme gerilmesi 0.92- 5.28 N/cm2, iz derinliği 56.6-127 mm, penetrasyon direnci 71-423.34 N/cm2 ve kaba basınç 0.05-0.8 N/cm2 değerleri arasında değişmiştir. Tekerlek yükünün, geçiş sayısının, nem içeriğinin artması ve lastik profil yüksekliğinin azalmasıyla, toprağın hacim ağırlığı, kesme gerilmesi, iz derinliği, penetrasyon direnci ve yüzey altındaki basınç artmıştır. Kontrollü değişkenlerin bağımlı değişkenler üzerindeki etkisi önemli bulunmuştur (PO.01). ANAHTAR KELİMELER: Traktör muharrik lastiği, tekerlek yükü, tekerlek geçiş sayısı, lastik profil yüksekliği, nem içeriği, hacim ağırlığı, kesme gerilmesi, penetrasyon direnci, iz derinliği, basınç II ABSTRACT PhD Thesis EFFECT OF SOME STRUCTURAL PROPERTIES AND WORKING CHARACTERISTICS ON SOIL COMPACTION OF 7. 00-18 RADIAL TIRE SIZE Mehmet Uğur YILDIZ Selçuk University Graduate School of Natural and Applied Sciences Department of Agricultural Machinery Supervisor: Doç.Dr. Kozum ÇARMAN 1997, 78 Page Jury: ProfDr.Şinasi YETKİN Doç.Dr. Vahit KİRİŞÇİ Doç,Dr.Kaum ÇARMAN The aim of this study is to determine the effect of 7.00-18 radial driven tire on the soil compaction. With this aim, soil dry density, shear stress, trace depth, penetration resistance and under surface pressure had been determined in two different moisture content (8.8±0.5 and 18.2+ 0.5), in two different tread height (14.2 mm and 24.2 mm), in three tire load (2500, 5000 and 7500 N) and three different number passes (1,3 and 5).Tests had been done in soil bins. According to controlled variants, some values had changed as follows 1.19-1.889 g/cm3 for soil dry density, 0.92-5.28 N/cm2 for shear stress, 56.6-127 mm for trace depth, 71-423.34 N/cm2 for penetration resistance and 0.05-0.8 N/cm2 for lasting pressure. Soil dry density, shear stress, trace depth, penetration resistance and under surface lasting pressure had increased with the increasing of tire load, number passes, moisture content and decreasing of tread height. The effect on dependent variations of the controlled variations had been found significiant (PO.01). KEY WORDS : Tractor driven wheel, tire load, tire number passes, wheel tread height, moisture content, dry density, shear stress, penetration resistance, trace depth, pressure
Collections