Düşük kapasiteli ve geç öğrenen öğrencilerin matematik eğitimi ve onların özel eğitim ihtiyaçları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, ülkemizde ilköğretim ve ortaöğretimde sınıf ortamında düşük kapasiteli geç öğrenen öğrencilerin matematik öğretiminin iyileştirilmesi hususunda Konya ilimizdeki 22 farklı okulda 330 öğretmene ve 86 veliye anket uygulandı. Ayrıca 1 12 düşük kapasiteli ve geç öğrenen öğrenci tespit edilerek özel ihtiyaçları belirlendi. Elde edilen sonuçlara göre : 1. Öğretmenlerin %83'ü, velilerin %87'si geç öğrenen düşük kapasiteli öğlencilerin ders ortamında veya dışında okul öğretmenleri ve gönüllü uzman bir kadro tarafından desteklenmesi gereğine inanılmaktadır. 2. Öğretmenlerin %89'u, velilerin %91'i düşük kapasiteli geç öğrenen öğrenciler için danışman öğretmen uygulaması yapılması gereğini söylemektedir. 3. Öğretmenlerin %84'ü, velilerin %69'u `Geç öğrenen düşük kapasiteli öğrencilerle ilgilenecek uzman bir kadronun okullarda bulunması gerekir.` Demektedirler. 4. Öğretmenlerin %72'si okullarda rehberlik hizmetinin yapılmadığını, %27'si kısmen yapıldığını belirtmektedir. 5. Öğretmenlerin %61'i `Aynı sınıfta farklı seviyedeki öğrencilerin olması eğitim.' öğretimim zorlaştırıyor.` Demektedirler. 6. Bu öğrencilerin %97'si matematik öğrenirken yanında bir rehber bulunmasını gerekli görmektedir. Yine bu öğrencilerin %92'si öğretmenle bire bir çalışırsa başarılı olacağına inanmaktadır. 7. Bu öğrencilerin %66'sı başarısızlıklarını, kavram öğretimi ve kavramların adaptasyonun olmayışı ile açıklamaktadırlar. 8. Bu öğrencilerin %94'ü kendilerini destekleyen özel bir program istemektedirler. Anahtar Kelimeler: Düşük kapasite, Geç öğrenme, Özel eğitim ihtiyaçları, Öğrenim şartlan, Matematik öğretimi. This study has been done to improve the ability to learn maths for the students who are weak in understanding and learning it, in primary, secondary and high schools. For this purpose questionnaires for 330 teachers and for 86 parents were carried in 22 various schools in Konya. Also, it was chosen 1 12 low ability and long - term learning students and it was printed out their special needs. 1. 83% of the teachers and 87% of the parents believed that those students who are weak in understanding and learning maths should be helped by qualified teachers and experts during and after classes. 2. 89% of the teachers and 91% of the parents involved stated that there should be consultation by teachers for those students who are weak in understanding and learning. 3. 84% of the teachers and 69% of the parents stated that there should de qualified consultants in each school to provide help to those students who are weak in learning and understanding. 4. 72% of the teachers said that no consultation exists in schools, 27% said that it is partly fulfilled. 5. 61% teachers claimed that combination of the students of the different levels in one and the same group makes education more difficult. 6. 97% percents of the low ability and long - term students need to an adviser while learning mathematics. Also, 92% percents of the students be live that they will be successful in mathematics it they study face to face with a mathematician. 7. 66% percents of the students explain their failure with the lock of concept teaching and adaptation of concepts. 8. 94% percents of the students want a special programme to support then. Key Words: Low capacity, Late learning, Special educational needs, Learning conditions, Math teaching.
Collections