Karaman ilinde elma üretimi işletmelerinin faaliyet sonuçları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Yüksek Lisans Tezi _ KARAMAN İLİNDE ELMA ÜRETİM İŞLETMELERİNİN FAALİYET SONUÇLARI Elmas ÇARDAK Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Tarım Ekonomisi Anabilim Dalı Danışman: Prof. Dr. M.Asım KABUKÇU 1999, 72 Sayfa Jüri: Prof. Dr. M. Asım KABUKÇU Doç. Dr. Cennet OĞUZ Yrd. Doç Dr. Serdar ALTINOK Bu çalışmanın amacı Karaman'da elma üretimi yapan tarım işletmelerini ekonomik yapılan ile yıllık faaliyet sonuçlarım ortaya koymak, Karaman ili tarımsal üretimi ve ekonomisinde önemli bir yere sahip olan elmacılığın, üretim, depolama, pazarlama, üretici sorunları gibi temel sorunlarım belirlemektir. Bu amaçlara ulaşmak için kullanılan verilerin büyük bir bölümü birinci verilerdir. Bu veriler, araştırma alanında, istatistik yöntemlerle belirlenmiş 4 ayrı gruptaki 65 işletmeden 1996 yılı Ekim ve Kasım aylarında toplanmıştır. Etüd edilen işletmelerde ortalama işletme arazisi genişliği 77.63 dekar, çiftçi aile nüfusu ise 4.52'dir. Genç nüfus oram % 51.99, okur yazarlık oram ise % 93.53'dür. İşletme arazisini, tarla meyve ve sebze arazisi oluşturmaktadır. Aktif sermayenin % 90.42'sini çiftlik sermayesi, % 9.58'ini işletme sermayesi oluşturmaktadır. Yörenin tarımsal üretiminde önemli bir yeri olan ürün geleneksel yöntemlerle pazarlanmaktadır. Anahtar kelimeler: Elma Üretimi, İşletme masraftan, Tanmsal gelir, Pazarlama. ABSTRACT ACTIVITY RESULT OF APPLE PRODUCING COMPANTIES IN KARAMAN PROVIENCY Elmas ÇARDAK Selçuk University Graduate School of Natural and Applied Sciences Department of economy agriculture Supervisor: Prof. Dr. Asım KABUKÇU 1999, Page:72 Jury: Prof. Dr. M. Asım KABUKÇU Assoc. Prof. Dr. Cennet O?UZ Assoc. Prof. Dr. Serdar ALTINOK The objectives of this study are to explore economic structures and annual perfonmances of agricultural farms the apple production in Karaman, to obtain on the subjects such as the production of the apple, Its warehouse, marketing and also the agricultural production or its economy nearby. The bulk of the data used to reach the objectives is original. Data was collected from 65 farms distributed into 4 seperate size groups area by means of appropriate statistical techniques in October and November 1996. The farms were so obained have an average size of 77.63 da and the mean family size is 4.52 person. The young population percentage is 51.99 % and 93.53 % of the population is literate. The farm area was composed of field crops, fruit and vegetables. 90.42 percent of capital is land related and only 9.58 percent is working capital. This production which is very important for the economy of agriculture has been marketing by some tradional methods. Key Words: Apple, Production, Expenses of management, income of agricultural, marketing. TC YÜKSEKÖ?RETİM KURULU DOKÜMANTASYON &İSRKEZİ
Collections