A suggested syllabus for advanced writing skills at English langugage teaching departments
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bilindiği üzere yazma yabancı dil eğitiminin ayrılmaz bir parçasıdır. Bu bağlamda Yabancı Dil Öğretimi bölümleri söz konusu olduğunda yazma dersleri, özellikle de İleri Yazma Becerileri büyük önem arz etmektedir. Bu durumun nedenleri ise çoktur.İlk olarak, Yazma Becerileri dersi daha önceki derslerde öğrenilenlerin tekrar gözden geçirilip vurgulandığı ve bu bilgilere yenilerinin katıldığı bir derstir. İlaveten, akademik çalışmalar için taban oluşturur. Bu derste yapılması gerekenlerin yapılmadığı bir durumda akademik yazma için anlamlı ve bilimsel bir taban oluşturulamamış olur. Aynı zamanda dersin içeriği bireyi bilimsel araştırma kritik düşünme yetisi konusunda da geliştirmenin yolunu açar. Bu beceriler de hem İngilizce Öğretmenliği bölümü öğretmenli öğrencileri hem de geleceğin akademisyenleri için üst düzeyde önemlidir. Söz konusu dersin içeriği veya müfredatı da aynı şekilde mühimdir. Eğer bu dersin müfredatı iyi bir şekilde organize edilirse olası çoğu problem de başlamadan çözülmüş olur.Fakat İngiliz Dili Öğretmenliği Bölümleri için müfredat hazırlamak da çok kolay bir iş değildir. Bunun nedeni birçok bileşenin aynı çalışmada eritilmesi gerekliliğidir. Bu bileşenlerin ne olduğuna karar vermek ise ayrı bir zor kısımdır. Böyle bir aşamada hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin değerlidir çünkü iki kesim tarafından da kullanılacak eser taraflardan biri olan öğrencilerin gerekli becerilere sahip olmasını amaçlar. Öbür taraftan öğretmenler de aynı müfredatı kullanarak öğrencilere yardımcı olmaya çalışacak ve konuları ele alacaklardır. Bundan ötürüdür ki İleri Yazma Becerileri dersinin müfredatının oluşturulmasında hem öğrenciler hem de öğretmenler etken olmalıdır.Her iki tarafın da müfredatın oluşturulmasına katkısını sağlamak amacıyla yazar gerekli veri toplama araçlarını kullanmıştır. Bu araçlar anketlerdir. Anketler vasıtasıyla içerik oluşturulmuş ve tarafların kullanımına hazır hale getirilmiştir.Ders kitapları dil öğrenenler için önemli malzemelerdir. Ur'un da söylediği gibi ?Ders kitapları bir müfredat görevi üstlenir: Eğer sistematik olarak takip edilirlerse öğretilmek istenenler dikkatli, planlı ve dengeli bir biçimde öğretilmiş olur? (1996:184). Bu çalışmanın amacı da belirtildiği gibi öğrencilerin ihtiyacı olan bilgileri içeren bir müfredat oluşturmaktır. Hazırlanan içerik sayesinde öğrenimlerini daha rahat , planlı ve organize bir şekilde yürütebileceklerdir. Oluşturulan üniteler onları sadece gerekli bilgiyle donatmayacak, kendi ihtiyaçları göz önüne alınarak hazırlanmış materyalin varlığı sayesinde de tedirginliği aşmalarına yardımcı olacaktır.Kısaca, bu çalışma İngilizce Öğretmenliği bölümlerine tavsiye edilen İleri Yazma Becerileri Dersi müfredatını oluşturmayı amaçlamıştır. Bu vesile ile öğrencilere yazma becerilerinin geliştirilmesinde yardımcı olunması amaçlanmıştır. Oluşturulan materyalin İngilizce Öğretmenliği bölümlerine temel oluşturacağı düşünülmüştür. Böylelikle yazar söz konusu amaca ulaşmada öğrenci ve öğretmenlerin işine yarayacak bir eser oluşturmayı amaç edinmiştir. As is known, writing is an indispensable part of language education. As far as English Language Teaching departments are concerned, writing courses, especially Advanced Writing Skills, are taken as a course of higher importance. Reasons of this situation are many.Initially, Advanced Writing Skills is a course that reviews necessary components of previously taken writing courses and adds more to the learners. Secondly, it forms the basis for academic studies. Without the things done in this course, a sensible and scientific based academic writing cannot be seen as realized. Besides, some skills and studies provided in Advanced Writing Skills pave the way for scientific research and critical thinking. These things are of utmost importance both for English Language Teaching department students and scholars of the future. That is why, content, or in other words syllabus, of this course is really important. If the syllabus of this course is organized well, a great deal of the problem will be solved at the very beginning.However, forming a syllabus for Advanced Writing Course for English Language Teaching Departments is not an easy matter. The reason is that all the necessary components need to be put in the same file. But it is not easy to decide on this content. Views of both students and teachers are important in this respect because students will make use of the product, and try to gain necessary skill. On the other hand, teachers will help learners. They will use the same syllabus, and handle subjects of the course. So, both students and teachers need to have taken their place in forming this Advanced Writing Course syllabus.In order to have the contribution of both parties, the writer of this piece will make use of necessary data collection tool. These tools are questionnaires. By the help of them, the content is formed, and a coursebook is prepared for their use.Coursebook are very necessary materials for language learners. As Ur says ?Coursebook serves as a syllabus: if it is followed systematically, a careful, planned and balanced selection of language content will be covered? (1996:184). The aim of this study is to prepare a syllabus in which necessary material for learners is found. By the help of these materials, learners will feel secure. They will be more planned, and organized. Suggested units aim not only to furnish them with necessary materials but also help them become more organized with the security of some data at hand.In short, this study aims at preparing a suggested Advanced Writing Course Syllabus for English Language Teaching Departments. Such a syllabus is planned to help learners in many respects. It is considered as a material to form a basis for language learners in English Language Teaching departments. Thus, the writers aim to help them in the way of realising the mentioned aim.
Collections