Bir raylı ulaşım sisteminde personel çizelgeleme problemine bütünleşik yaklaşım
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ BİR RAYLI ULAŞIM SİSTEMİNDE PERSONEL ÇİZELGELEME PROBLEMİNE BÜTÜNLEŞİK YAKLAŞIM Ahmet SARUCAN Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Endüstri Mühendisliği Anabilim Dalı Danışman: Yrd. Doç. Dr. Mehmet ATAK 1999, 234 sayfa Jüri : Yrd. Doç. Dr. Mehmet ATAK Doç. Dr. Ahmet PEKER Doç. Dr. Hadi GÖKÇEN İmalat ve hizmet sektörlerinde çoğunlukla, değişen işgücü ihtiyacını karşılarken çalışanların gün içindeki vardiyalara atanması, dinlenme ve yemek molalarının belirlenmesi tur çizelgelemede önemli bir faktördür. Atanan çalışanların haftalık İşgücü çizelgelerinin çıkartılması tur çizelgeleme problemini meydana getirir. Bu çalışma da vardiya ve tur çizelgeleme modelleri incelendi. Bu modellerden Özkarahan'ın (1991) Bütünleşik Hemşire Çizelgeleme Modeli Hafif Raylı Sisteme uygulandı. Çıkan sonuçlar analiz edildi Çalışmanın sonuçları göstermiştir ki; incelediğimiz modelin maliyeti, mevcut sistemin maliyetini daha da azaltmıştır. Bu modellerin analiz edilmesinde Microsoft Excel ve QSB paket programı kullanılmıştır. Anahtar Kelimeler: Personel çizelgeleme, bütünleşik model, hafif raylı sistem, tur çizelgeleme ABSTRACT MS Thesis AN INTEGRATED APPROACH TO PERSONNEL SCHEDULING IN A LIGHT-RAILWAY TRANSPORTATION SYSTEM Ahmet SARUCAN Selçuk University Graduate School of Natural and Applied Sciences Department of Industrial Engineering Supervisor: Assis. Prof. Mehmet ATAK 1999, 234 Page Jury: Assis. Prof. Mehmet ATAK Assoc. Prof. Ahmet PEKER Assoc. Prof. Hadi GÖKÇEN In production and service sector, generally, while the companies are meeting needs of the labour force, assignment of employees into the shift and determination of the breaking time for rest and lunch are significant factors in scheduling of the tour in the companies. The aim of the study is to examine a scheduling model for the tour. The models of Ozkarahan's (1991) which is known as integrated nurses scheduling has been implemented to a light-railway system. The results of the study show that the operating cost of the applied model is significantly less than that of the existing system. The applied models have been analysed by The Microsoft Excel and QSB. Key Words: Personnel scheduling, an integrated model, a light-railway system, tour scheduling u
Collections