Betonarme kısa konsolların davranışlarının deneysel olarak ve kages sistem/strut and tie modellemesiyle incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Yüksek Lisans Tezi BETONARME KISA KONSOLLARIN DAVRANIŞLARININ DENEYSEL OLARAK VE KAFES SİSTEM/STRUT AND İTE MODELLEMESİYLE İNCELENMESİ Günnur YAVUZ Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı Danışman: Doç.Dr. M. Yaşar KALTAKCI 1999, 162 sayfa Jüri: Doç.Dr. M. Yaşar KALTAKCI Yrd.Doç.Dr. Hicran ACDXEL Yrd.Doç.Dr. Nail KARA Günümüzde, bazı yapı elemanları oldukça büyük dikkatle dizayn edilirken, bazıları ise yaklaşık hesaplara, ampirik yöntemlere ve tecrübelere dayanılarak dizayn edilmektedir. Oysa, bir yapının bütün parçalan aynı ölçüde önemlidir. Kafes kiriş modelleri, günümüzde, eğilme, kesme ve burulma etkisi altındaki çatlamış betonarme kirişlerin dizaynı için rasyonel bir yaklaşım olarak düşünülmektedir. Fakat standart kafes kiriş modeline dayanan bu çözüm yapımn sadece belirli bölgeleri için gerçekçidir. Bu çalışmada, özellikle bütün yapı elemanlarının çözümünde kullanılan ve kuvvetlerin yapı içinde izlediği yolu dikkate alan bir yöntem olan strut and tie modeli açıklanmaktadır. Boyutları belirlenen betonarme kısa konsolların donatı düzeni, öncelikle TS500'e göre ve bundan sonra da SAP90 programı yardımıyla oluşturulan modele göre belirlenmiştir. Bu aşamadan sonra normal ve hafif beton kullanılarak değişik kesme açıklığı-derinlik oranına sahip kısa konsollar imal edilmiş ve S.Ü. Müh.Mim. Fakültesi İnşaat Mühendisliği Yapı laboratuvannda deneye tabi tutulmuştur. Yapılan deneylerden elde edilen sonuçlara göre model oluşturulmuş ve gerekli kontroller yapılmıştır. Anahtar Kelimeler: Kısa konsol, kafes kiriş modeli, strut and tie modeli, basınç elemanları, çekme elemanları, düğümler, hafif beton, yapı tasarımı ABSTRACT Master Thesis THE ANALYSIS OF REINFORCED CONCRETE CORBEL'S BEHAVIORS EXPERIMENTALY AND USING STRUT AND TIE MODEL Günnur YAVUZ Graduate School of Natural and Applied Sciences Department of Civil Engineering Supervisor: Assoc. Prof.Dr. M. Yaşar KALTAKCI 1999, 162 pages Jury: Assoc. Prof.Dr. M. Yaşar KALTAKCI Assist Prof.Dr. Hicran AÇIKEL Assist. Prof.Dr. Nail KARA Today, some parts of a structure are designed with exaggerated accuracy, while other parts are designed with rules of thumb, emprical methods or experience. However, all parts of a structure are similar importance. Nowadays, truss models, are considered to a rational approach for cracked reinforced concrete beams subjected to bending, shear and torsion, but this solution based on standart truss model is only rational in certain parts of a structure. In this study, especially, strut and tie method that is used in all structural members and accounted for the path of loads in the structure is explained. Reinforcement layout of reinforced concrete corbels which determined their properties, first according to TS500, then model which prepared with SAP90 was determined. Then, corbels that containing normal and lightweight concrete and different shear span to depth ratios were produced and tested. Model was developed and required controls were made according to the conclusions that determined from these tests. Keywords: Corbel, truss model, strut and tie model, struts, ties, nodes, lightweight concrete, structural design II
Collections