Lise ve üniversite öğrencilerinde difüzyon ve osmoz kavramları ile ilgili yanlış kavramlar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ LİSE VE ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNDE DİFÜZYON VE OSMOZ KAVRAMLARI İLE İLGİLİ YANLAIŞ KAVRAMALAR Selda KILIÇ Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Biyoloji Eğitimi Anabilim Dalı Danışman: Doç. Dr. Muhsin KONUK 1999, 36 sayfa Jüri: Doç. Dr. Muhsin KONUK Biyoloji kavramsal bir bilimdir. Bu yüzden yanlış kavrama düzeyi de oldukça fazla görülmektedir. Bu çalışmada Lise ve Eğitim Fakültesi 1. Sınıf öğrencilerinde osmoz ve difüzyon konularındaki yanlış kavrama düzeylerinin saptanması amaçlandı. Örnek olarak verilen üç lise (Cumhuriyet Lisesi, Konya Lisesi ve Fen Lisesi) ile Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Biyoloji öğretmenliği birinci sınıf öğrencilerine ( toplam 228 öğrenciye) 15 soruluk bir test uygulandı. Sonuçların istatistiksel analizlerinde varyans analizi ve t-testi kullanıldı. Gruplar arasında istatistik yönden anlamlı farklılıklar bulunduğu gözlendi. Bu testten elde edilen verilere göre, en fazla yanlış kavrama düzeyi Konya Lisesi öğrencilerinde görüldü. Konya lisesi sırasıyla Cumhuriyet Lisesi, Biyoloji bölümü öğrencileri ve Fen Lisesi öğrencileri tarafından takip edildi. Anahtar Kelimeler: Yanlış kavrama, osmoz, difüzyon 11 ABSTRACT MSc Thesis MISCONCEPTIONS ON DIFFUSION AND OSMOSIS IN THE COLLEGE STUDENTS AND UNDERGRADUATES Selda KILIÇ Selçuk University Graduate School of Natural and Applied Sciences Department of Biology Education Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Muhsin KONUK 1999, 36 Pages Jury: Assoc. Prof. Dr. Muhsin KONUK Biology is a conceptual science. Because of its conceptual feature, misconceptions appear in higher degree in Biology than the other sciences. In this study it was aimed to determine the misconception levels on osmosis and diffusion in three high school and first year students of Biology Education Department of School of Education of Selçuk University in Konya. A test containing 1 5 questions were applied to three high schools (Cumhuriyet High School, Konya High School and Science School) and biology education department first year students (total 228). The results were analysed and assessed by use of varience analyses and t-test. It has been observed that there were statistically significant differences among the groups examined. After obtaining the data from this investigation, the highest misconception levels were observed to be in Konya High School students. It was followed by Cumhuriyet High School, Biology Education students and Science School students, respectively. Key Words: Misconception, osmosis, diffusion
Collections