Varoluşçuluğun temel kavramları ile karşı(t) videolar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sanatla düsünce arasındaki iliskide, düsüncenin sanat üzerine degil düsünce üzerine birpratik oldugu, sanatta ise malzeme aracılıgıyla düsünüldügü söylenebilir. Bir düsünmearacı olarak video ise, zihinsel üretim mekanizmaları ile benzerlik tasımaktadır.Karsı(t) Video bir problem çözme tarzını isaret etmektedir. Büyük skender'in Gordiondügümünü kesmesiyle örneklenebilecek bir tarzdır. Her seyin karsıtıylatanımlanabilecegi düsüncesinden hareketle o güne kadarki sanat yapma biçimlerinekarsı(t) bir konumda olmayı ifade eder. Söz konusu olan bir problem çözme tarzıoldugu için öncelikle problem ortaya konulmaktadır. Problem videonun kendisidir;tarihsel felsefi ve teknik olarak ne anlama geldigidir. Biçimsel olarak sinemayadayanan, teknik olarak televizyona bagımlı olan video, bu ikisi ile sürekli iliskiiçindedir. Bu baglamda önemli sorunsallar sunlardır: sinema-televizyon/video; görüntümetin-ses iliskileri, montaj, tekrar ve durma, yaratma ve bozma. Karsı(t)lık bubaglamlar üzerine kuruldugunda, sinema ve video tarihinde Karsı(t) olarakadlandırabilecegimiz eserler görmek mümkündür.Problemin çözümü olarak görülen çalısmalar sırasıyla su baglamlarda ele alınmıstır:sinema-televizyon/video, yaratma ve bozma, belgesel ve kurmaca, imaj-metin-sesiliskileri, tekrar, dijital görüntü teknigi. Çalısmalarda oyuncuların fikirler sunacaksekilde islemesi yerine, fikirlerin oyuncular gibi islemesi; ?büyüsel? sinema ve?köreltici? televizyon fikirlerinin birbiriyle karsılastırılması, film fikrinin kendisininfilm yapılması ve dijital görüntü sisteminin temeli olan pikselin film oyuncusu gibi elealınması söz konusudur. Çalısmaların Karsı(t) Video niteliginde deneysel çalısmalaroldugu sonucuna varılmıstır.Anahtar SözcüklerKarsı, Karsıt, Video, Varolusçuluk, Film. It may be claimed that thought is not a practice on art, but on conception and in the art,thought can be realized only by means of material. On the other hand, video as anapparatus of thinking has similarity to mechanisms of intellectual production.Contra(ry) Video refers to a genre of problem solving. It is a genre that can be sampledwith the Gordian Knot of Alexander the Great. On the basis of an idea that everythingcan only be understood by comparing to its opposite, it refers to contra(ry) to Art formsthus far. The problem is defined before all else because of the fact that the genre ofproblem solving is a point at issue. The problem is video itself; how it can be definedhistorically, philosophically and technically. Video, originally based on forms ofcinema and technical aspects of television, is in connection continuously with both ofthem. In this context, main problematic are as follows: cinema-television/video; imagetext-sound relations, montage, repetition and stoppage, creation and decreation. Whenthe term of Contra(ry) is founded on these concepts, it is possible to show examples ofart works that can be defined as Contra(ry) art.The works, which are seen as solving of the problem mentioned, are discussed withinfollowing contexts one by one; cinema television/video, creation and decreation,documentary and fiction, image-text-sound relations, repetition, digital imagetechnique. In the works, performers do not function as presenting ideas, but ideasfunction as performers; ideas of auratic cinema and atrophic television are compared;idea of film itself is produced as a film; pixel, base of digital image systems, isapproached as actors. It is concluded that the works are experimental works havingfeature of Contra(ry) Video.Key words:Contra, Contrary, Video, Existentialism, Film.
Collections