Ana haber bültenlerinde ideoloji ve söylem:NTV/Show TV karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
TV haberleri, söylem ve ideoloji üretmek anlamında her zaman problemli bir alan olmuştur. Kültürel bir ürün olarak görülen haber bültenleri, asıl işlevleri bilgi aktarmak olarak görülmesine karşın, bireyi toplumla uyumlaştırıcı biçimde rıza üretmeye çalışırlar. Bu anlamda TV haberleri, izleyicileri özne olarak çağırarak, ikna oluşturma çabasındadır. Bu işlevlerini temsil aracılığıyla söylem üreterek gerçekleştiren haberler böylece kendi hegemonyalarını inşa ederler. Böylelikle ideolojik bir aygıt haline gelen haberler toplumu uyumlaştırıcı yönde en önemli görevi üstlenmektedir.Bir haber kanalı olarak NTV ve bir özel kanal olarak Show TV kanallarının karşılaştırıldığı bu çalışma; sunum biçimleri ve haber seçimleri farklılık göstermesine karşın, hem NTV hem de Show TV ana haber bültenlerinin ikna oluşturarak, kendi hegemonyalarını inşa etmeye çalıştıklarını göstermeye çalışmaktadır. Bu amaçla her iki kanalın iki ay boyunca haber bültenleri izlenmiş ve içerik analizi uygulanarak veriler toplanmıştır. Çalışmanın sonucunda her iki kanalın da kendi izleyici kitlesine göre farklı temsil etme biçimlerini kullanarak söylem ve ideoloji ürettiklerine ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: İdeoloji, Söylem, Hegemonya, Temsil Etme,Rıza. The news are always a problematic sphere in the meaning of producing ideology and discourse. Although the principle functions of the news that seen as a culturel product seem to announce the information, it has worked to produce consent for person adapt to society. In this meaning, the news aim to generate persuasion by calling the audience as a subject. The news create its functions through the representations by producing discourse. Thus, they construct their own hegemony. Consequently, the news which has become an ideological apparatus undertake the most important assignment at the direction of adapting to the society.This study, which compared NTV as a news channel and Show TV as a private channel, argue that main news bulletin of these two channel try to construct their own hegemony by producing persuasion in spite of differences between their own presentation format and news choice. To achieve this aim, both channels news bulletin watched for two months and the data is obtained through content analysis. In conclusion of the study, it can be observed that, according to the their own audience crew, both channel produce ideology and discourse by using the different represantations formats.Key Words: Ideology, Discourse, Hegemony, Representation, Consent.
Collections