Bizlik bilinci? bağlamında Osmanlı İmparatorluğu`nda etnik grupların görünürlük kazanma yolları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışması etnik unsurlar arasındaki farklılaşmaya ait kavramsallaştırmaların kültürel aktarma yolu ile bir sonraki kuşağa nasıl aktarıldığını görebilmek için, etnisitenin yazılmadığı ama yaşandığı bir dönem olan Klasik Dönemde birlikte yaşamanın/yaşayabilmenin örneklerini aramak amacıyla yapılmıştır. Bu bağlamda Klasik Dönem Osmanlı İmparatorluğuna ait toplumsal kabullere, kültürel değerlere ve sosyal sınıflandırmaya yönelik yapısal bir okumayı da içermektedir.Yapılan bu tez çalışması 16 ve 17. yüzyıllar içerisinde yazılmış bir kısım kaynağı kapsamaktadır. Bu bağlamda da Osmanlı İmparatorluğunun çok dilli, çok dinli ve çok kültürlü bir politik sistemi içinde barındırması dolayısıyla grup kimlikleri üzerinden etnik aidiyetler incelenmiştir.Bu tez çalışmasında ?içerik analizi? yöntem olarak seçilmiştir. İçerik analizi, dil ile inşa edilen ve yazılı hale getirilmiş iletişim üzerinde odaklanarak sistematik çıkarımlar yapmayı hedefleyen bir tekniktir. Aynı zamanda yazılı metinler aracılığıyla yazılı olmayan sosyal gerçekliğe ulaşmayı hedefleyen bir tekniktir.Bu tez çalışması neticesinde ulaşılan sonuçlar `görünürlük' kavramı bağlamında değerlendirilmiştir. İncelenen eserlere göre dönemin etnik aidiyetlerine yönelik tablolar çıkartılarak kavramların görünürlüğü tartışılmıştır. Bu değerlendirme esnasında öncelikle araştırmanın kavramsal çerçevesi incelenen kaynaklar ve kullanılan araştırma metodu bağlamında ele alınmış; ardından araştırmaya yön veren kavramların bir sosyal tarih çalışması için uygunluğu ve uygulanabilirliği gözden geçirilmiştir. This thesis study has been prepared in order to observe the conceptualism belonging to the differentiation between the ethnic factors and how these are handed over to a latter generation by means of cultural transfer, with the aim of searching for samples of living/ or being able to live together in the Classical Period in which ethnicity was not written but lived out. In this context, this thesis also includes a structural reading based on communal acceptance, cultural values, and social classification of the Ottoman Empire pertaining to the Classical Period.This thesis study that has been prepared covers a part of some sources written in the 16?Th and 17?Th Centuries. Within this context, the ethnic belonging has been examined by looking at the identity groups of the Ottoman Empire, as the Ottoman Empire harbors a multi language, multi religious and multi cultural political system within itself.?Content Analysis? has been chosen as a method in this thesis study. Content Analysis is a technique structured with care and is focused on written communication, aiming to establish systematic implications. It is also a technique that aims to reach an unwritten social reality through written texts.The results that have been attained through this thesis study have been evaluated in terms of the context of ?Visibility?. The ethnic belongings of the period have been extracted in accordance with the examined works and the visibility of these concepts has been discussed. During this evaluation, first of all, the conceptual framework has been handled in terms of resources and the research methods used and following this, the compatibility and the applicability for the social history studies shaping this research has been scrutinized.
Collections