Kavram haritası ve yapılandırılmış grid ile elde edilen puanların geçerlilik ve güvenirliklerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Son yıllarda, öğretim programlarının eğitimde farklı bakış açısı sunan yapılandırmacılık yaklaşımına göre yeniden düzenlendiği görülmektedir. Bu yaklaşım ile bireylerden beklenen özelliklerde de değişim gözlenmektedir. Bu gelişmelere paralel olarak tamamlayıcı ölçme araçlarına hem öğretim programlarında hem de sınıf içi uygulamalarda yer verilmektedir. Bu araştırmanın amacı, tamamlayıcı ölçme araçlarından kavram haritası ve yapılandırılmış gridin geçerlilik ve güvenirliklerini incelemektir. Bu kapsamda; ?Newton'un Hareket Yasaları? ünitesine yönelik kavram haritası ve yapılandırılmış grid hazırlanmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu, 2009?2010 öğretim yılı Hacettepe Üniversitesi Fen Bilgisi Öğretmenliği ve Fizik Öğretmenliği programı birinci sınıfta öğrenim gören 102 öğrenci oluşturmaktadır. Kavram haritası ve yapılandırılmış gridden elde edilen puanlardan hesaplanan iç tutarlılık güvenirlik katsayıları ile; ölçüt olarak kullanılan kısa cevaplı testten alınan puanlar arasındaki korelasyonlar hesaplanarak analizler yapılmıştır.Elde edilen sonuçlara göre; kavram haritasının orta düzeyde, yapılandırılmış gridin ise yüksek geçerlilik düzeyine sahip olduğu tespit edilmiştir Güvenirlik için yapılan çalışmada; kavram haritası ve yapılandırılmış gridin güvenirliğinin yeterli, ancak kavram haritasının yapılandırılmış gride kıyasla güvenirliğinin daha düşük olduğu görülmektedir. Bu sonuçlar; kavram haritası ve yapılandırılmış gridin, güvenilir ve geçerli ölçme araçları olarak kullanılabileceğini göstermektedir. Teaching programs are observed to be structured according to the constructivist approach, which presents different points of view in education. This also brings forward a change in the expected characteristics of individuals. Parallel to that, both teaching programs and classroom activities have started to involve complementary assessment tools. The aim of this study is to analyze the validity and reliability of concept maps and structural communication grids as complementary assessment tools. Therefore; a concept map and a structural communication grid was prepared for the teaching of ?Newton?s Laws of Motion?.The sampling of the study consisted of 102 students studying in their first year at Hacettepe University, Departments of Physics Education and Science Education within the 2009-2010 academic year. The correlations between the internal consistency reliability coefficients obtained from the concept map and structural communication grid and the scores obtained from the short-answer test used as a measure were calculated and analyzed.The analysis on validity displayed that validity level of the concept map was medium whereas the structural communication grid had a higher validity. It was concluded that the reliabilities of both concept map and structural communication grid were appropriate; however, the reliability of the concept map was found to be lower than that of the structural communication grid. These conclusions prove that both concept maps and structural communication grids could be utilized as reliable and valid assessment tools.
Collections