Mezoskopik simülasyon ile koridor kapasite analizi yapılması: Erzincan ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde mevcut trafik ağları artan ulaşım taleplerini ve trafik hacmini kaldıramamakta ve yetersiz kalmaktadır. Bu durum, ekonomik ve sosyal açıdan zararlara yol açmaktadır. Erzincan kent merkezinde artan ulaşım talepleri ve trafik hacmi, ana arterlerin ve ana arterler üzerinde bulunan kavşakların yetersiz kalmalarına neden olmaktadır. Bu tür problemlerde seyahat ve gecikme süreleri ile egzoz emisyonları gibi parametreler kullanılarak çözümler üretilmektedir. Dikkat edilmesi gereken bir husus da iyileştirilen kavşakların bir bütün içerisinde çalışmalarını sağlamaktır. Bu çalışmada Erzincan kent merkezindeki ana arterler ve üzerinde bulunan kavşaklar ele alınmıştır. Bu bağlamda toplam 14 kavşağın bulunduğu bir yol ağı iyileştirilmeye çalışılmıştır. Tasarım kriterleri olarak gecikme, seyahat süresi, kuyruk uzunlukları, NOx ve CO2 emisyonları ve ortalama hız değerleri kullanılarak öneriler sunulmuştur. Mevcut durum ve dört farklı senaryo için AIMSUN yazılımında simülasyonları yapılmıştır. Ele alınan ağ için çok kriterli karar verme yöntemlerinden olan Analitik Hiyerarşi Süreci (AHS) uygulanarak hangi senaryonun daha uygun olduğu belirlenmiştir.Çalışma sonuçlarından, seyahat süreleri için %23, gecikmeler için %47, kuyruk uzunlukları için %48, NOx için %11, ve CO2 için %13'lere varan oranlarda azalmalar, ortalama hızda ise %30'lara varan artış elde edilmiştir. AHS'ye göre tüm alternatifler içerisinde en yüksek öncelik değerine Senaryo 4 sahip olmuştur. Nowadays, existing traffic networks cannot handle the increasing transportation demands and the volume of traffic and remain inadequate. This situation leads to economic and social damages. Increasing transportation demands and traffic volume in Erzincan city center cause the main arteries and intersections on the main arteries to be inadequate. These problems are generally solved by using parameters such as travel and delay times and exhaust emissions. It is also important to ensure that the intersections that are being developed work in harmony.In this study, the main arteries in the city center of Erzincan and the intersections on it are discussed. In this context, a road network with a total of 14 intersections has been tried to be improved. Recommendations were made using design criteria such as delay, travel time, tail lengths, NOx and CO2 emissions and average speed values. Simulations were made in AIMSUN software for the existing situation and four different scenarios. Analytical Hierarchy Process (AHP), which is one of the multi-criteria decision making methods, was applied to determine the most appropriate scenario.The results of the study showed reductions of up to 23% for travel times, 47% for delays, 48% for tail lengths, 11% for NOx, and 13% for CO2, and an increase in average speed of up to 30%. According to AHP, Scenario 4 has the highest priority value among all alternatives.
Collections