Cabri geometrinin ilköğretimde geometrik kavramların öğretimine ve problem çözme sürecine etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ CABRİ GEOMETRİNİN İLKÖĞRETİMDE GEOMETRİK KAVRAMLARIN ÖĞRETİMİNE VE PROBLEM ÇÖZME SÜRECİNE ETKİLERİ Ebru (TEKÇİN) OZMEN Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Ortaöğretim Fen ve Matematik Anabilim Dalı Danışman: Prof. Dr. Halil ARDAHAN 2005, 139 sayfa Jüri: Prof. Dr. Halil ARDAHAN Prof. Dr. Hasan ŞENAY Prof. Dr. Faruk ÜNSAÇAR Bu araştırmada, Geometri Dersinin geleneksel yöntemle öğretilmesi ile Dinamik Cabri Geometri Yazılımı ile öğretilmesi arasında anlamlı bir fark olup olmadığı incelendi. Araştırma 2004-2005 öğretim yılında İhsan Özkaşıkçı İlköğretim Okulu ve Mehmet Şükriye Sert İlköğretim okullarının 6. sınıflarında yürütüldü. İhsan Özkaşıkçı İlköğretim Okulunun 6/A sınıfından 30 öğrenci ile 6/B sınıfından 30 öğrenci ve Mehmet Şükriye Sert İlköğretim Okulunun 6/A sınıfından 30 öğrenci ile 6/B sınıfından 30 öğrenci rasgele seçilerek oluşturulan 120 öğrencilik grubun Geometri Dersindeki başarıları incelenmiştir. Çalışmanın başlangıcında deney grubunda bulunan öğrencilere 20 soruluk ön test uygulanarak öğrencilerin araştırmanın başlangıcındaki durumları ölçüldü. 30'ar kişilik deney gruplarına 5 ay süre ile haftada 4 ders saati Dinamik Cabri Geometri Yazılımı ile TemelGeometrik Kavramların öğretimi Voyage 200 ile yapıldı. Uygulama sonunda öğrencilere 20 soruluk son test uygulanarak deney ve kontrol gruplarının sonuçlan karşılaştırılarak aralarında manidar bir fark olup olmadığı betimlemeli istatistik metotlar kullanılarak incelendi. Uygulanan testler ve görüşmeler sonunda elde edilen verilerin standart sapmaları, aritmetik ortalamaları, yüzdeleri hesaplanıp, iki grubun basan farklılığını karşılaştırmak için t-testi kullanıldı. Dinamik Cabri Geometri Yazılımı ile yapılan öğretimin yansımaları hakkında ders öğretmenlerinin ve öğrencilerin görüşleri yazılı olarak kaydedildi. Sonuçta Dinamik Cabri Geometri Yazılımı ile öğretim yapılan grup ile Gelenek Yöntem ile öğretim yapılan grup arasında 0,001 anlamlılık düzeyinde bir fark olduğu tespit edildi. Dinamik Cabri Geometri Yazılımı ile öğretim yapılan grubun erişisinin Geleneksel Yöntem ile öğretim yapılan gruptan daha yüksek olduğu hesaplandı. Anahtar Kelimeler: Geometri öğretimi, Dinamik Cabri Geometri Yazılımı ıı ABSTRACT M.S. THESIS AFFECTS OF CABRI GEOMETRY ON THE TEACHING OF GEOMETRIC CONCEPTS AND PROBLEM SOLVING PROCESS IN PRIMARY EDUCATION Ebru (TEKÇİN) OZMEN Selçuk University Institute of Sciences Advisor: Prof. Dr. Halil ARDAHAN 2005, 139 Pages In this research, it was questioned whether there is any meaningful difference between teaching geometry with traditional methods and teaching geometry with Dynamic Cabri Geometry Software. This research was based on sixth classes of the İhsan Özkaşıkçı Primary School and Mehmet Şükriye Sert Primary School in 2004-2005 education year. 30 students chosen randomly from 6-A class of İhsan Özkaşıkçı P.S., 30 students chosen randomly from 6-B class of İhsan Özkaşıkçı P.S., 30 students chosen randomly from 6-A class of Mehmet Şükriye Sert P.S. and 30 students chosen randomly from 6-B class of Mehmet Şükriye Sert P.S. and the achievements of this 120 students on the geometry course was examined. At the beginning of the study, we measured the beginning level of the students in the pre-test group by applying a pretest which consists of 20 questions. After then, we thought Basic Geometric Concepts with Voyage 200 Dynamic Cabri Geometry Software to the test group, which constitutes 30 students 4 lesson per week during 5 months. At the end of this mprocess we applied a post test and investigated. Whether there is any meaningful difference between the test group students and control group students results by using descriptive statistical methods subsequently we calculated the standard deviation, mean and percentages of the gathered date from the applied tests and discussions and we applied t-test to compare the achievements of the test and control groups. We noted down the opinion of the students and the teachers about the reflections of the education process made by Dynamic Cabri Geometry Software. Finally, it was found out that, there are 0,001 meaningful level difference between the groups studied with traditional methods and Dynamic Cabri Geometry Software after comparison t-test results. It was seen that the students in the group which was studied with Dynamic Cabri Geometry Software had been more successful. Key Words: Geometry Teaching, Dynamic Cabri Geometry Software. IV
Collections