Postmodern realism in Jeanette Winterson`s Sexing the Cherry, Alasdair Gray`s Poor Things, and Peter Ackroyd`s The Plato Papers
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Postmodernizm ve gerçekçilik çoğu zaman birbirlerinin karşıtı olarak düşünülse de, çağdaş İngiliz romanı bu varsayıma meydan okumaktadır. Realist ve postmodern yazın yöntemlerini tek bir bütün içerisinde birleştiren çağdaş İngiliz romanında ?postmodern gerçekçilik? olarak adlandırılan yeni bir yazım biçimi görülür. Bu çalışmada Jeanette Winterson'ın Sexing the Cherry, Alasdair Gray'in Poor Things ve Peter Ackroyd'un The Plato Papers adlı romanları postmodern gerçekçilik örnekleri olarak incelenmektedir.Bu bağlamda bu çalışma, postmodern gerçekçiliğin çağdaş İngiliz romanının ayırt edici bir özelliği olduğunu göstermeyi amaçlamakta ve postmodern gerçekçi romanların, gerçekçi yöntemleri tamamıyla terk etmediklerini; aksine, kendi bariz postmodern anlatılarında gerçekçilik geleneğini yeniden icra ettiklerini, fakat bunu da alt-üst etmeyi amaçlayan bir yazın yöntemi kullanarak yaptıkları sonucuna varmaktadır. Postmodernizm, çoğu zaman gerçekçilikten bir kaçış olarak görülse de, gerçekçilik, içerisinde çekişme, sorunsallaştırma ve yeniden sahiplenme içeren bir biçimde, bir yazın biçimi olarak postmodern İngiliz romanlarında hala görülmektedir. Bu çalışma ise Sexing the Cherry, Poor Things ve The Plato Papers adlı romanların derinlemesine incelemeleriyle bunu göstermektedir. Although postmodernism and realism have often been regarded as antithetical, contemporary British novel provides a challenge to this assumption. Combining realist and postmodern modes of writing, contemporary British novels produce what can be conceptually called ?postmodern realism.? This dissertation analyzes Jeanette Winterson?s Sexing the Cherry, Alasdair Gray?s Poor Things, and Peter Ackroyd?s The Plato Papers as significant examples of postmodern realism.As such, this dissertation attempts to show how postmodern realism is a distinct characteristic of the contemporary British novel, and concludes that postmodern realist novels do not abandon the realistic mode; on the contrary, they reinforce the realist conventions in their obviously postmodern narratives, but in an overt subversive mode. Although postmodernism is often regarded as a flight from realism, realism is still present in the British postmodern novel, albeit in a contested, problematized, and re-appropriated way, as this study has demonstrated through in-depth analyses of Sexing the Cherry, Poor Things, and The Plato Papers.
Collections