Lise 3. sınıf öğrencilerinin `genetik bilgi taşıyan moleküller` ünitesindeki kavram yanılgılarının belirlenmesi ve kavram haritaları ile giderilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Yüksek Lisans Tezi LİSE 3. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN `GENETİK BİLGİ TAŞIYAN MOLEKÜLLER` ÜNİTESİNDEKİ KAVRAM YANILGILARININ BELİRLENMESİ VE KAVRAM HARİTALARI İLE GİDERİLMESİ İbrahim TAŞTAN Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Biyoloji Eğitimi Anabilim Dalı Danışman: Yrd. Doç. Dr. Musa DİKMENLİ 2005, 109 Sayfa Jüri: Prof. Dr. Ahmet AFYON Yrd. Doç. Dr. Musa DİKMENLİ Yrd. Doç. Dr. Osman ÇARDAK Bu çalışmanın amacı, lise 3. sınıf öğrencilerinin biyoloji dersi `Genetik Bilgi Taşıyan Moleküller` ünitesindeki kavramlar hakkında sahip oldukları kavram yanılgılarım belirlemektir. Ayrıca bu kavram yanılgılarının giderilmesinde geleneksel biyoloji öğretimi metodu (GBÖ) ile kavramsal değişim metinleriyle (KDM) birlikte verilen kavram haritalarıyla öğretim (KHÖ) yaklaşımının etkisini karşılaştırmaktır. Bu çalışma, 2003-2004 öğretim yılının ikinci döneminde, Meram- Konya Lisesi 'nin iki ayrı sınıfında öğrenim gören ve toplam 50 kişiden oluşan lise 3. sınıf öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. Deney grubu öğrencilerine kavramsal değişim metinleri ile birlikte verilen kavram haritaları ile öğretim metodu uygulanırken, kontrol grubu öğrencilerine geleneksel biyoloji öğretimi metodu uygulanmıştır. Bu çalışma yaklaşık dört hafta sürmüş ve konuyla ilgili Biyoloji Basan Testi (BBT) ve Kavram Yanılgı Testi (KYT) grupların basan durumlarım karşılaştırmak amacıyla başlangıçta her iki gruba ön-test olarak verilmiştir. Dörthaftalık uygulamadan sonra Biyoloji Basan Testi (BBT) ve Kavram Yanılgı Testi (KYT) her iki gruba son-test olarak tekrar verilmiştir. Araştırmanın hipotezleri t-testi analizi ve yüzdeler kullanılarak test edilmiştir. Verilerin analiz edilmesiyle, lise 3. sınıf öğrencilerinin `Genetik Bilgi Taşıyan Moleküller` ünitesi ile ilgili kavram yanılgılarının olduğu tespit edilmiştir. Kavramsal değişim metinleri ile birlikte verilen kavram haritaları ile öğretim metodu uygulanan öğrencilerin başarısının, geleneksel biyoloji öğretimi metodu uygulanan öğrencilerin başarısına oranla yüksek olduğu görülmüştür (P< 0.05). Anahtar Kelimeler: Kavram Yanılgıları, Kavram Haritaları, Genetik Bilgi Taşıyan Moleküller, Biyoloji Eğitimi ıı ABSTRACT Ms Thesis THE IDENTIFICATION OF MISCONCEPTIONS OF HIGH SCHOOL 11th GRADE STUDENTS ON `THE MOLECULES CARRYING GENETIC CODE` UNIT AND CORRECTION OF MISCONCEPTIONS THROUGH CONCEPT MAPS Ibrahim TAŞTAN Selçuk University Graduate School of Natural and Applied Sciences Department of Biology Education Supervisor: Assist. Prof. Dr.Musa DİKMENLİ 2005, 109 Page Jury: Prof. Dr. Ahmet AFYON Assist. Prof. Dr. Musa DİKMENLİ Assist. Prof. Dr. Osman ÇARDAK The goal of this study is to state the misconceptions of the high school 1 1 class students on the conceptions that are in the 'Molecules Carrying Genetic Code' unit in Biology Student's Book and additionally, to compare conventional biology teaching method (CBT) with the effects of teaching approach through concept maps (CMT) given with conceptional change text (CCT) in order to eliminate concerned misconceptions. This study is performed on totally 50 high school 1 1th class students, studying in two different classes of Meram Konya High School, in the second term of 2003-2004 training season. While the teaching approach through concept maps given with conceptional change text has been applied to test group, traditional biology teaching mmetot has been applied to control group. This study has continued for approximately four weeks and Biology Success Test (BST) concerned with the subject and Misconception Test (MT) have been given as pre-tests to both groups at the beginning. After four week application, Biology Success Test (BST) and Misconception Test (MT) has bean given as last-tests again. The hypotheses of this study have been examined by using t-test analyze and percentages. When data has been analyzed, It was concluded that high school 11th class students, had misconceptions about 'The Molecules Carrying Genetic Data' unit. It has been concluded that the success of the students to whom teaching method through concept maps given with conceptional change text was applied was much higher compared with that of the students to whom traditional biology teaching method was applied. Key Words: Misconceptions, Conception Maps, The Molecules Carrying Genetic Data, Biology Education. IV
Collections