V-kayış kasnak mekanizmalarında gergi kuvvetinin kayma üzerindeki etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETYüksek Lisans TeziV-KAYIŞ KASNAK MEKANİZMALARINDA GERGİ KUVVETİNİNKAYMA ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN İNCELENMESİSevsen KayhanSelçuk ÜniversitesiFen Bilimleri EnstitüsüMakina Mühendisliği Anabilim DalıDanışman: Yrd. Doç. Dr. Hüseyin İMREK2005, 77 SayfaJüri: Prof. Dr. Ali ÜNÜVARYrd.Doç.Dr.Yusuf YILMAZYapılan bu deneysel çalışmada V kayış kasnak mekanizmalarında gergikuvvetlerinin kayma üzerindeki etkisi incelenmiştir. Deneyler, Selçuk ÜniversitesiMühendislik Mimarlık Fakültesinde hazırlamış olduğumuz kayış kasnakmekanizması deney tesisatında yapılmıştır. Deneylerde 17*3200 ölçülerinde Derbbymarkalı kayış kullanılmıştır.Değişik frenleme momentleri ve gerdirme kuvvetleri karşısında kasnak hızlarıölçülmüş ve hız verileri yardımıyla kayma miktarları hesaplanmıştır. Deneyleresnasında sisteme hidrolik pompa ve kısıcı yardımıyla 5'er bar aralıklarla 0'dan 40bar'a kadar değişen değerlerde momentler uygulanmıştır. Çalışma hız aralıkları ise500 d/dak, 1000 d/dak ve 1450 d/dak `dır. Sisteme uygulanan gerdirme kuvvetleri ise50 N, 200 N ve 500 N'dur.ivYapılan deneyler sonucundaki kayıştaki kayma miktarının gerdirmekuvvetinin artmasıyla azaldığı gözlemlenmiştir. Bu nedenle V kayış kasnakmekanizmalarında kayma miktarının minimuma indirilmesi için kayışın uygungerginlikte olması gerektiği sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: V-kayış kasnak mekanizmaları, V-kayış kasnakmekanizmalarında kayma, kayma faktörü, çekme faktörüv ABSTRACTMS ThesisINVESTIGATION OF TENSION FORCES EFFECTS ON SLIDINGAT V-BELT DRIVING MECHANİSMSevsen KayhanSelçuk UniversityGraduate School of Natural and Applied SciencesMechanical Engineering DepartmentSupervisor: Yrd. Doç. Dr. Hüseyin İMREK2005, 77 PagesJury: Prof. Dr. Ali ÜNÜVARProf. Dr. Yusuf YILMAZIn this study sliding at the V-belt driving mechanism was investigated by thisexperimental study. Expriments were done by using v-belt driving mechanism testinstallation which was prepared in the Selcuk University Engineering faculty17x3200 Derbby v-belt was used at these expriments pulley speeds against variousbreaking moments and tension forces were measured so by forces were measured soby speed dates sliding amounts were calculated. During these trials by a hydraulicpump and a choking preassures from 0 to 40 bars by 5 bars were applied to thesystem. Working speed ranges were 500 rpm-1000 rpm anad 1450 rpm. Thetension forces which were applied to the system were 50N, 200N and 500N.viAs a result by trials sliding amount at the v-belt was realized that decreasewhen the tension force is increased. Therefore v-belt should be tension via a suitableforce to minimize the sliding at the v-belt driving mechanism.Keywords: V -belt driving mechanism, sliding at v-belt driving mechanism,sliding factor, tension factor.vii
Collections