Hava Harp Okulu ?uzaktan yüksek lisans programı? öğrencilerinin yönetim ve eğitim sürecine ilişkin görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma; Hava Harp Okulu'na bağlı Havacılık ve Uzay Teknolojileri Enstitüsü (HUTEN) bünyesinde bulunan ?Uzaktan Yüksek Lisans Eğitimi? öğrencilerinin, yönetim ve eğitim sürecine ilişkin görüşlerini tespit etmek, bu süreçte karşılaştıkları sorunlar ile çözüm önerilerini ortaya koymak ve alınan dönütlerin yöneticiler tarafından değerlendirilmesi amacı ile gerçekleştirilmiştir.Anket, HUTEN'in ilk mezunlarını verdiği 2008?2009 yılından bu yana mezun olan, eğitimine devam eden ve eğitimini tamamlayamadan ayrılan uzaktan yüksek lisans öğrencileri olmak üzere toplam 71 personel üzerinde yani evrenin tamamında uygulanmıştır.Uzaktan Yüksek Lisans Eğitimi'nde, öğrencilerin yönetim ve eğitim sürecine ilişkin görüşleri ve karşılaştıkları sorunlar ile çözüm önerilerine yönelik veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen anket aracılığıyla elde edilmiştir. Anketin sonuna bir adet açık uçlu soru ilave edilmiş, bu soru ile öğrencilerin belirtmek istedikleri başka sorunlar ve bu sorunlara getirecekleri çözüm önerileri belirlenmek istenmiştir.Her soru için ayrı ayrı yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma ve bağıl değişim katsayısı hesaplanmıştır. Açık uçlu soruya verilen cevaplar ise; benzer sorunlar gruplandırılarak ve frekansları alınarak yorum yapılmıştır.Araştırmanın sonunda, öğrencilerin uzaktan yüksek lisans eğitimindeki görüşlerinin çoğunlukla olumlu olduğu görülmüştür. Bununla birlikte; karşılaşılan sorunların çözümlerine dair birçok öneri sunulmuştur.Öğrencilerin, uzaktan yüksek lisans eğitimi akademik programları ve uygulamaları ile ilgili görüşleri olumludur. Karşılaşılan sorunlar için ise eğitim sürecinde tanıtıcı/özendirici gezilerin arttırılması, öğrenci değerlendirme sisteminin gözden geçirilmesi, danışmanlık sisteminin uygulamaya geçirilmesi, iptal edilen/değiştirilen ders saatlerinin Öğretim Yönetim Sistemi üzerinden duyurulması gerektiği önerileri getirilmiştir.Kütüphane, laboratuar ve internet olanaklarına bakıldığında, öğrencilerin bilgiye erişmesini sağlayan internet ve e-kütüphane hizmetlerinin fazla kullanılamadığı görülmektedir. Ayrıca; öğrenciler yapımı devam etmekte olan laboratuarlara ihtiyaç duyulduğunu belirtmekte, enstitü bünyesinde internet odası açılması ve daha fazla veritabanına erişim imkânı sağlanması gerektiğini düşünmektedir. The objectives of this research were to determine within Aeronautics and Space Technologies Institute ?Distance Master's Degree Education? student?s opinions about administrational and educational process and to show the problems with the solutions which the students encounter.The research was applied to totally 71 member including all the distance master's degree education students who complete the program, continue the education and also the students who left their education without completion since the years 2008-2009 when the first students was graduated from Aeronautics and Space Technologies Institute.In the Distance Master's Degree Education, the data for solution suggestions and problems which are encountered in administrational and educational process by students was acquired through the questionnaire prepared by researcher.The percentage, arithmetic mean, standard deviation and coefficient of functional change were separately figured for each question. Answers of the open-end question was commented by grouping similar answers.In the end of research, it was seen that student's point of views about distance master's degree education were generally positive. Moreover, many suggestions though the problems encountered were proposed.Student's views about master of distance education?s academic programs and applications are positive. Some suggestions have offered such as raising initiatory/incentive tours, revising the student evolution system, putting into practice advisory system, announcing course hours which are changed or canceled by means of Education Administration System.When library and internet facilities are considered, it is especially seen that students cannot effectively available of library and internet services. Thus, there is lack of lab. The students cited that they need the labs which are now in process of construction and they think an internet classroom must be opened within institute. They also suggest that the opportunity of more database access must be offered
Collections