Müşteri yaşam boyu değerinin hesaplanmasına ilişkin bir yaklaşım
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, müşteri yaşam boyu değerinin hesaplanmasına ilişkin bir yaklaşım geliştirilmeye çalışılmış ve bu bağlamda bireysel marka değiştirme matrisleri oluşturulmuştur. Çalışmada Rust ve diğerleri (2004) tarafından geliştirilen müşteri yaşam boyu değeri modeli temel alınmıştır. Ancak Rust ve diğerleri (2004) tarafından geliştirilen modelden farklı olarak fayda fonksiyonu müşteri sermayesi bileşenlerinin etkisi yerine pazarlama karması elemanlarının etkisi kullanılarak hesaplanmıştır. Çalışmanın uygulama alanı olarak havayolu ile yolcu taşımacılığı sektörü seçilmiştir. Bireysel marka değiştirme matrislerinin pazarlama karması elemanlarının etkileri ölçülerek oluşturulabilmesi için çalışmada, havayolu ile yolcu taşımacılığı sektörünün pazarlama karması elemanlarını oluşturan bileşenler tanımlanmaya çalışılmıştır. Oluşturulan fayda fonksiyonunun katsayılarına bakıldığında, pazarlama karması elemanlarından dağıtımın bileşenleri olan uçuş güzergahı, online bilet satış ve rezervasyon ile tutundurmanın bileşeni olan marka imajının müşteri faydasına diğer bileşenlere göre daha fazla katkıda bulunduğu görülmüştür. In this study, it is aimed to develop an approach to customer lifetime value caluculation and in this context individual brand switching matrices are formed. Study is grounded on the customer lifetime value model generated by Rust et al. (2004). But differently from that model, utility function is calculated by using marketing mix elements instead of customer equity components. Civil air transportation sector is selected as the workshop sector of the study. To be able to form individual brand switching matrices by using marketing mix elements, the components of marketing mix elements of civil air transportation sector are attempted to identify. According to the constants of utility function that is generated, flight route and online ticket sales and reservation which are components of marketing mix element ?Place? and brand image which is a component of marketing mix element ?Promotion? contributes more to customer utility than other components.
Collections