Tam Değişken Yorulma Yüküne Maruz Yapıştırıcıyla Birleştirilmiş Bağlantılarda Yapıştırılan Malzeme Kalınlığı Etkisinin İncelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yapıştırıcıyla birleştirme geleneksel birleştirme yöntemlerine (civata, perçin, kaynak vs.) alternatif olarak kullanılan bir yöntemdir. İnce ve farklı malzemelerin birleştirilmesine olanak sağladığından dolayı yapıştırıcıyla birleştirilmiş bağlantılar birçok mühendislik uygulamalarında kullanılmakta olup, günümüzde en önemli kullanım alanları havacılık, uzay ve otomotiv sektörleridir. Havacılıkta kullanılan bu bağlantılar (özellikle uçakların kanat kısımlarında) statik yüke maruz kalması nadir olup, genellikle dinamik yüklemeye maruz kalmaktadır. Ayrıca yapıştırıcıyla birleştirilmiş bağlantılarda yapıştırıcı ve yapıştırılan malzeme kalınlığı bağlantının hasar yükü açısından önemli bir etkiye sahiptir. Bu bilgiler ışığında sunulan proje önerisinde, tek tesirli bindirme bağlantısının tam değişken çeki ve dört nokta eğme yorulma yükü altında malzeme kalınlığının hasar yüküne etkisi incelenecektir. Proje önerisinde yapıştırılan malzeme olarak havacılık sektöründe kullanılan AA2024-T3 alüminyum alaşımı ve yapıştırıcı olarak ise DP460 yapısal yapıştırıcı kullanılacaktır. Bağlantının yorulma hasarına yapıştırılan malzeme kalınlığının etkisini inceleyebilmek için 2, 3, 4, 5 ve 6 mm kalınlığına sahip malzemeler kullanılacaktır. Yapılacak olan bu projede ilk önce faklı malzeme kalınlığına sahip yapıştırıcıyla birleştirilmiş tek tesirli bindirme bağlantısının statik çeki ve dört nokta eğme hasar yükleri belirlenecektir. Daha sonra bu bağlantıların çeki ve dört nokta eğme hasar yükünün belirli oranlarında 106 çevrim (kabul edilen sonsuz ömür çevrimi) tam değişken çeki ve dört nokta eğme yorulma yükü uygulanacak ve bu bağlantıların statik çeki ve dört nokta eğme hasar yükü belirlenecektir. Sonuç olarak, tam değişken çeki ve dört nokta eğme yorulma maruz bağlantılarda yapıştırılan malzeme kalınlığı bağlantının hasar yüküne etkisi görülecektir. Adhesive bonding is an alternative to conventional bonding methods (bolts, rivets, welding, etc.). Since the thin and different materials allow to be combined, the bonded joints are used in many engineering applications and the most important areas of use today are the aviation, aerospace and automotive sectors. These connections used in aviation (especially in the wing parts of aircraft) are rare to be exposed to static charge and are generally subjected to dynamic loading. In addition, the thickness of the adhesive and the bonded material has an important effect on the damage load of the connection in the joints connected with the adhesive. In the project proposal presented in the light of this information, the effect of single-thrust overlap connection on the damage load of the material thickness under full variable draft and four-point bending fatigue load will be examined. AA2024-T3 aluminum alloy used in the aviation industry will be used as the adhesive material in the project proposal and DP460 structural adhesive will be used as the adhesive. In order to examine the effect of the material thickness adhered to the fatigue damage of the connection, 2, 3, 4, 5 and 6 mm thickness materials will be used. In this project, the static draft and four-point bending damage loads of the single-acting thrust joint combined with different material adhesive will be determined first. Afterwards, 106 cycles (accepted endless life cycle) full variable draft and four point bending fatigue load will be applied at certain rates of the draft and four point bending damage load of these connections, and the static draft and four point bending damage load of these connections will be determined. As a result, the effect of the bonded material thickness on the damage load of the joint will be seen in the connections with fully variable draft and four point bending fatigue.
Collections