Dinamik modelleme ile bilgisayar destekli trigonometri öğretimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Dinamik Modelleme ile Bilgisayar Destekli TrigonometriÖğretimi uygulamasının lise ve meslek yüksek okulu öğrencilerinin akademik başarılarınaetkisini ortaya koymaktır.Araştırma 2006?2007 öğretim yılında Selçuklu Anadolu Lisesi onuncu sınıf ve S.Ü.Çumra MYO birinci sınıf öğrencileri üzerinde yapıldı. Araştırmanın örneklemini (samplespace), Selçuklu ilçesindeki Selçuklu Anadolu Lisesi onuncu sınıf öğrencilerinden 128 kişi veS.Ü. Çumra MYO birinci sınıf öğrencilerinden 112 kişi rasgele seçilerek toplam 240 öğrencioluşturdu. Yukarıda ismi geçen okullar birbirinden bağımsız olarak değerlendirildi.Deney ve kontrol grupları rasgele seçilerek oluşturuldu. Araştırmanın başında her birgruba 20 soruluk ön test uygulandı. Bilgisayar destekli trigonometri öğretimi için öğretimmateryalleri ve dinamik modeller üretildi; deney grubuna uygulandı. Trigonometrinin temelkavramları 3 hafta boyunca 6 saatte kontrol grubuna geleneksel yolla öğretildi. Deneyselçalışmanın sonunda gruplara son test uygulandı.Ön test ve son testten toplanan veriler aritmetik ortalama, standart sapma gibi betimselistatistik yollarla değerlendirildi. Sonrada deney ve kontrol grupları arasında farklarıkarşılaştırmak için t-testi kullanıldı. Yapılan istatistikî analizlerde anlamlılık düzeyi P<0,05olarak seçildi.Öğrencilere materyal değerlendirme formu uygulandı ve öğrenci görüşleri alındı. Genelolarak materyaller ilgi çekici ve öğretici bulundu.Sonuç olarak deney grubu akademik başarısının kontrol grubundan daha yüksek olduğusonucuna ulaşıldı.Anahtar Kelimeler: Bilgisayar destekli öğretim, materyal tabanlı trigonometriöğretimi, matematik modelleme, trigonometri öğretimi, trigonometrik animasyonlar. The basic aim of this study is to point out the effect of Computer Aided TeachingTrigonometry Using Dynamic Modelling on the academic achievements of the vocational andhigh schools? students.It was studied on the students of the 10 th grade-students of Selçuklu Anatolia HighSchool and on the freshman students of Selçuk University, Çumra Vocational School ofHigher Education during academic year 2006-2007. The sample space of the study consist of128 students of Selçuklu Anatolia High School 112 students of Selçuk University, ÇumraVocational School of Higher Education. The experimental and control groups wereestablished randomly. At the begining of the study, it was experimental the pre test whichincluding 20 questions on each group.It was designed the instructional materials and dynamic models for the Computer AidedTeaching Trigonometry and applied on the experimental groups. The basic consept of thetrigonometry were taught by the traditional method on the control group during the 3 weekswith 6 hours. At the end of the experimental study, the past test was appled the groups.The data were gathered from the first and last tests and were evaluated using descriptivestatistical methods. Such as aritmetic mean, Standard deviation and t-test was used to comparethe differences between the control and experimental groups. It was used the statisticalsignificant level on P<0,05.It was experimental the Material Evaluation Form and gathered students? opinion aboutthe material. In general, the materials used in the experimental groups were found interestingand inductive by the students.The academic achievement of the experimental groups was found higher than theacademic achievement of control groups.Keywords: Computer aided instruction, material based teaching trigonometry,mathematics modelling, teaching trigonometry, trigonometric animations.
Collections