V-diyagramının klasik ve simülasyonlu fizikokimya laboratuar deneylerini öğrenme başarısına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kimya derslerinde kullanılan öğretim yöntemlerinden biri olan laboratuvaryönteminin amacı, derste görülen teorik bilgiler ile laboratuvar çalışmalarındayapılan gözlemler arasında anlamlı ilişkiler kurarak kalıcı ve anlamlı öğrenmeyeyardımcı olmaktır. V Diyagramları, laboratuvarlarda anlamlı öğrenmeyi sağlamakamacıyla kullanılabilecek öğretim stratejilerinden birisidir. Laboratuvar ortamındaöğrenciyi ezbercilikten kurtarıp kalıcı öğrenmenin gerçekleşmesini sağlar.Bu çalışmada, kimya öğretmenliği 3. sınıf öğrencilerinin fizikokimyalaboratuvarı dersi deneylerinin raporlaştırılmasında V Diyagramı kullanımınınöğrenme başarısına etkisi, geleneksel laboratuvar öğretim yöntemiylekarşılaştırılarak incelenmiştir. Ayrıca öğrencilerin bilgisayar ortamında simülasyonşeklinde sunulan deneylere yönelik tutumları da bu çalışmada araştırılmıştır.Fizikokimya laboratuarı I dersi alan 56 öğrenciyi, deney grubu ve kontrolgrubu olarak ayırabilmek için, mantıksal düşünme yetenek testi ve laboratuvar testiuygulanmıştır. Testlerden elde edilen verilerin analizi sonucu sınıf denk iki grubaayrıldı. Deney grubunda V Diyagramı kullanımına yönelik laboratuvar yöntemi,kontrol grubunda ise geleneksel laboratuvar öğretim yöntemi kullanılmıştır. VerilerChi-Square Testi ile analiz edilerek iki öğrenci grubunun başarısı karşılaştırılmıştırve V Diyagramı kullanmaya yönelik laboratuvar öğretim yöntemiyle öğrenim görenöğrencilerin geleneksel laboratuvar öğretim yöntemiyle öğrenim gören öğrencileregöre daha başarılı olduğu saptanmıştır. Bir deney her iki gruba da simülasyonşeklinde uygulatılmış ve öğrencilerin tutumları gözlenmiştir. Yapılan gözlemler veöğrencilerle yapılan bire bir görüşmelerde öğrencilerin simülasyon deneylere karşıolumlu sayılabilecek tutum sergiledikleri sonucuna varılmıştır. The aim of laboratory method which is an instruction system at chemistrylessons is relating the theoretical knowledges in lessons with the observation atlaboratory studies to contribute stable connections and meaningful learning. Vdiagrams are one of the instruction strategy with a view to meaningful learning atlaboratories. It supplies stable learning by saving the student from commit tomemory at laboratory ambience.In this study, the effect of using V diagram to the success of instruction withtraditional laboratory instruction method is matched for chemistry schoolmastering3rd class students? lessons at the report of the physicochemistry laboratory. Also inthis study, the behaviours of the students to the tests which are offered as asimulation at computer ambiance are explored.To seperate the 56 students as a test group and control group who are learningPhysical chemistry laboratory, a thinking capability test and a laboratory test arepracticed. As a result of the analysis from the tests, the classroom is seperated toequal groups. At the test group, a laboratory method intended in using V diagram andat the control group, traditional laboratory instruction method is practiced. The datasare analized with Chi-Square test; the success of two group students are matched andthe students who are using V diagrams at laboratory instruction method are moresuccessful according to the others. A test is practiced two group as a simulation andthe behaviours of the students are watched. The observations and the reviews withthe students are showed their affirmative behaviours to the simulation tests.
Collections